شرکت انگلیسی کرکوس از ایران می رود

© EPA / FACUNDO ARRIZABALAGAشرکت کرکوس از ایران می رود
شرکت کرکوس از ایران می رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همکاری شرکت انگلیسی در ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی در ایران به دلیل تحریم ها متوقف می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دیه گو بیاسی، مدیر عامل شرکت کرکوس خبر توقف فعالیت های این کشور در ایران را تایید نمود و گفت: "پس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ما تصمیم گرفتیم تمامی فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کنیم؛ ما کماکان این وضعیت را به دقت زیر نظر قرار می‌دهیم."

خبر توقف فعالیت شرکت کروکوس در ایران در مصاحبه ایشان با خبرگزاری فرانسه نیز تایید شده است.

گفتنی است، در تاریخ 20 سپتامبر سال گذشته، سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید‌پذیر کرکوس اعلام نمودند که قصد دارند نزدیک به نیم میلیارد یورو در پروژه انرژی‌های خورشیدی در  ایران سرمایه‌گذاری کنند. ساخت این پایگاه‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۸ اغاز خواهد شد. بر اساس برنامه‌ها قرار است نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی در مرکز ایران ساخته شود که ششمین نیروگاه بزرگ جهان خواهد بود.

دیه‌گو بیاسی مدیر اجرایی کرکوس پیش از این به رویترز گفت: "شرکت آنها تصمیم گرفته برای جلب نظر  وزارت انرژی ایران وارد چنین پروژه عظیمی شود".

خروج 100 شرکت خارجی از ایران با آغاز لغو برجام توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
خروج 100 شرکت خارجی از ایران با آغاز لغو برجام توسط آمریکا

در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала