کنوانسیون دریای خزر، اقتصاد ایران را تقویت می کند

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کنوانسیون دریای خزر، اقتصاد ایران را تقویت می کند
کنوانسیون دریای خزر، اقتصاد ایران را تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکسی لئونکوف، کارشناس نظامی و سردبیر مجله " ارسنال اتچستوا" در مصاحبه ای با اسپوتنیک بیان داشت که امضای کنوانسیون مربوط به وضعیت حقوقی دریای خزر اقتصاد ایران را تقویت می کند.

به گفته ی این کارشناس ایران مدت زمان طولانی تحت تحریم های آمریکاست و در دوره ی تحریم های اول عملا در ایزوله کشورهای همسایه قرار داشت.
امضای کنوانسیون ، اقتصاد کشور را در شرایط از سرگیری تحریم ها از طرف آمریکا تقویت کرده و همچنین شرایط مناسبی را برای همکاری اقتصادی در قالب خزر را ایجاد می کند.
این کارشناس معتقد است: " بر کسی پوشیده نیست که گروهک های طرفدار آمریکایی درون ایران وجود دارند که می خواهد به ایالات متحده نزدیک باشند تا آینده ایران را تضمین نمایند. معاهده برای ایران بسیار گران تمام شد اما این کشور موضع فعالین طرفدار آمریکایی را تقویت نمود. وقتی آمریکا از معاهده خارج شد آنها مواضع خود را از دست دادند. در آن زمان حزب دیگر که می گفت باید با کشورهای خزر ارتباط متقابل برقرار کرد ، برتری یافت.
کنوانسیون مسئله جابه جایی هیدروکربن ها و امنیت حمل و نقل آنها را سهل می کند. حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای و بریکس در کنار کشورهایی مانند چین و روسیه گواه آن است که ایران از تکیه مطلق بر غرب دست برداشته است. غرب برای آنها دیگر جالب نیست، برای آنکه منفعت اقتصادی بیشتر را در ارتباط متقابل با همسایگان خود می بینند. و همسایگان امکان حل مسائل بسیاری را با ایران دارند که قبلا حل نشده بودند. امضای کنوانسیون، اقتصاد ایران را تقویت کرده و تحریم های جدید علیه ایران راحت تر طی می شوند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала