در ایران 67 نفر به اتهام فساد بازداشت شدند

© Fotolia / Borna_Mirدر ایران بیش از 65 نفر به اتهام فساد بازداشت شدند
در ایران بیش از 65 نفر به اتهام فساد بازداشت شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسنی‌ اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران از بازداشت 67 نفر و ممنوع الخروجی بیش از 100 نفر در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محسنی‌ اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد: تاکنون 67 مجرم دستگیر شده اند و از تعدادی تحقیق شده و با قرار تامین آزاد هستند این در حالی است که بیش از 100 نفر از افراد صاحب سمت ممنوع الخروج شده اند و برای 25 پرونده و 26 نفر کیفرخواست صادر شده است.

وی تصریح کرد: بلافاصله نشستی با حضور رییس قوه برگزار شد تا 6 شعبه دادگاه با 3 قاضی حداقل دارای 20 سال سابقه قضایی تشکیل شود. ان شاءالله هرچه زودتر این 6 شعبه کار خود را آغاز کنند و اگر نیاز بود افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس استجازه از رهبری دادگاه ها علنی، با نام و نشان و عکس خواهد بود. آنچه قوه قضاییه انجام می دهد باید مطابق قانون باشد. در مواردی که برای متهمان افساد فی الارض در نظر گرفته و منجر به اعدام می‌شود کسی نمی تواند بگوید اعدام حکم قاطعی نبوده است. اخلال در نظام اقتصادی کشور به طور مطلق حکمش اعدام نیست و هر مفسد اقتصادی حکم مفسد فی الارض را نمی‌گیرد. اگر فردی قصد مقابله با نظام با علم به نتیجه کارش داشته باشد مشمول حکم مفسد فی الارض می شود. بی اعتمادی مردم و سوء استفاده دشمن حتما ضربه به نظام وارد می‌کند.

او به یکی از خبرنگاران که پرسید بود شنیده شده پسر آقای نوبخت با مقادیری سلاح بازداشت شده است، پاسخ داد: اگر چنین چیزی باشد شما دیر یا زود متوجه می شوید. در مورد پرونده احمدی نژاد هم گفت: هنوز اتفاقی در این پرونده نیفتاده است. درخصوص ماجرای گم شدن ۹ میلیارد دلار نیز گفت: اصلا این تعبیر که نماینده فعال مجلس که به دنبال مفاسد است مطرح کرده درست نیست، دادستان تهران وی را احضار کرد و از این به بعد هم قرار است این گونه باشد و از افراد در مورد صحبت خود توضیح بخواهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала