بزرگترین تقلب تاریخ: فروش جنگنده های رافال به هند

© Flickr / Alexander Babashovبزرگترین تقلب تاریخ: فروش جنگنده های رافال به هند
بزرگترین تقلب تاریخ: فروش جنگنده های رافال به هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده های چند منظوره فرانسوی رافال، با قیمت بسیار بالا به هندوستان فروخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "د هیندو"، قرارداد خرید 36 جنگنده رافال از هند — بزرگترین تقلب در تاریخ است. به نقل از این روزنامه، در کنفرانس مطبوعاتی که در دهلی نو با حضور سیاستمداران شناخته شده و مقامات سابق هند، این خبر را تایید نموده اند.

ادعای اصلی مخالفان این قرارداد هزینه بسیار زیاد خرید این جنگنده ها برای هندوستان می باشد. به عقیده آنها، در ابتدا نیروی هوایی قصد داشت 126 جنگنده چند منظوره ​​را خریداری کند. با این حال، هر جنگنده رافال هزینه ای برابر 208 میلیون یورو در بر داشت. در نهایت هند می بایست هزینه 7.53 میلیارد دلار تنها برای خرید 36 جنگنده صرف کند؛ از سوی دیگر این جنگنده ها تا سال 2022 به هند تحویل نخواهند شد.

به گفته شرکت کنندگان کنفرانس مطبوعاتی، خرید رافال فرانسوی منافع ملی را به خطر می اندازد و امنیت کشور را تضعیف می کند.بسیاری از نظامیان هند نیز با این معامله ناراضی هستند.

رافال یک جنگنده چند منظوره فرانسوی است. عرض آن کمتر از 11 متر است، طول آن 15 متر است. بسیاری از قطعات بدنه ساخته شده از مواد کامپوزیت، که باعث می شود خودرو کمتر با رادارها قابل مشاهده است. سرعت هواپیما 1.8 ماخ یا بیش از دو هزار کیلومتر در ساعت می باشد.

سوخو 57 چقدر ارزانتر از اف 35 است؟ - اسپوتنیک ایران
سوخو 57 چقدر ارزانتر از اف 35 است؟

شرکت تولید کننده داسو این هواپیما را جنگنده‌ای همه‌منظوره با قابلیت پنهان کاری نسبی توصیف کرده که قادر است همزمان وظایفی همچون برتری هوایی ، بمباران اهداف زمینی، شناسایی و مأموریت‌های بازدارندگی اتمی را ایفا کند.

هند، مصر و قطر سه کشوری هستند که قرارداد خرید این جنگنده را امضاء کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала