روحانی، ترامپ را متهم به ایجاد جنگ روانی علیه مردم ایران کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی، ترامپ را متهم به ایجاد جنگ روانی علیه مردم ایران کرد
روحانی، ترامپ را متهم به ایجاد جنگ روانی علیه مردم ایران کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی گفت که حرفهای ترامپ یا برای بهره برداری داخلی در انتخابات امریکا است یا برای جنگ روانی با مردم ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی گفت که حرفهای ترامپ یا برای بهره برداری داخلی در انتخابات امریکا است یا برای جنگ روانی با مردم ایران است.

وی با بیان اینکه بعد از خروج از برجام اگر چه اول گفتند شروطی داریم و الان مذاکره بدون پیش شرط را مطرح می کنند؛ ادامه داد: مقامات آمریکایی متناقض می گویند. باید از این نکته شروع کنم که مردم ما در طول سال های گذشته تجربه خوبی دارند هم از مقامات آمریکایی و هم از دولتمردان ایران.

روحانی افزود: کسانی که امروز دولت را در ایران در اختیار دارند کسانی هستند که از ابتدا شعارشان تعامل و مذاکره و گفت وگو بوده است.بر این مبنا پیش رفتند و حتی با آمریکایی ها و بقیه مذاکره کردند و در طول 2 سال مداوم و مذاکرات به نتیجه ای رسید که کم و بیش آمریکایی ها اجرا می کردند و مابقی بیشتر متعهد بودند و ایران هم متعهد بود.

وی افزود: کسی که ادعا می کند و می گوید تمایل به مذاکره دارم. مذاکره مبانی دارد و اولین مبنای آن صداقت است که دو طرف باید باور داشته باشند به صداقت؛ به نتیجه رسیدن مذاکره که مذاکرات به نتیجه موردنظر انها برسد کسی که امروز ادعای مذاکره دارد کسی است که بدون مذاکره از تعهدات بین المللی از(معاهده) پاریس و تجاری خارج شده و مخاطب این حرفها دولت ایران نیست که بخواهد جواب دهد آنها به ما خطاب نمی کنند در این مذاکره چون آنها از نتیجه مذاکره خارج شدند و از پشت میز مذاکره خارج شدند.

رییس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: کسی که ادعای مذاکره دارد ابتدا نشان دهد واقعا با مذاکره می خواهد مساله حل شود. همزمان با تحریم مذاکره چه معنایی دارد کسی در برابر فردی که رقیبش است یا دشمنش اگر از چاقو استفاده می کند و چاقو را به بازوی طرف فرو می برد پاسخ این است که باید اول چاقو را درآورد و بیاید سر میز مذاکره و منطق مذاکره والا ما حتی در دولت جدید هم با دولت امریکا مذاکره کردیم دولتی که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با وزیرخارجه امریکا مذاکره کردیم.

کسی که از مذاکره خارج شده و پشت کرده به مذاکره ترامپ ودولت ترامپ است.

وی ادامه داد: کسی که از مذاکره خارج شده وپشت کرده به مذاکره ترامپ ودولت ترامپ است وکاری که انجام می دهد کاری است علیه ملت و منافع ملی ایران بنابراین اگر صداقت باشد، ایران همواره از مذاکره استقبال کرده است.

رئیس دولت دوازدهم در پاسخ به اینکه صداقت را چطور می توانند نشان دهند؟ گفت: حداقل اینکه با تحریم معنی ندارد؛ اگر کسی صادقانه می گوید من می خواهم مذاکره کنم و نتیجه ای برسم ان وقت تحریم علیه کودکان ایران است علیه بیماران و بزرگسالان و مردم ایران است و این متناقض است.

وی افزود: کسی که مردم و ملت ایران را تحت فشار می گذارد و هر روز دیگران را می فرستد و تشویق می کند که با ایران تعامل نداشته باشند در واقع فشار ترامپ تنها علیه ملت ایران نیست علیه تمام شرکت هایی است که با ملت ایران در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بنابر این ، این دو با هم سازگار نیست من پیش شرطی ندارم، اگر دولت آمریکا آماده است راجع به پرداخت غرامت هایی که به ملت ایران پرداخت کند از سال 32 تاکنون به خاطر مداخلات در زندگی مردم در کشور ایران آماده ایم برای مذاکره که چگونه می خواهد این غرامت ها را پرداخت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала