اجرای مرحله دوم مسابقات حافظان نظم در روسیه

© Sputnik / Илья Питалев /  مراجعه به بانک تصاویر مرحله دوم مسابقات حافظان نظم در روسیه
مرحله دوم مسابقات حافظان نظم در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرحله دوم مسابقات حافظان نظم در روسیه با حضور ایران آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پس از انجام موفقیت آمیز مرحله تیراندازی رشته حافظان نظم، مرحله دوم این مسابقات با عبور از موانع و کنترل نظم شهری ادامه یافت.

امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، سرپرست تیم های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ویدئو اختصاصی اسپوتنیک از تمرینات تیم زرهی ایران در پایگاه نظامی روسیه

پرسنل نیروی انتظامی ایران که برای مسابقات نظامیان جهان (روسیه 2018) به این کشور ارسال شده بودند توانسنتد با پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز این مراحل خود را برای عبور از موانع سخت و دشوار بعدی آماده کنند.

در این مسابقات نیروی انتظامی ایران با 16 نیرو شرکت کرده است.

مسابقات بین المللی نظامیان جهان شنبه هفته جاری در پارک پاتریوت در حوالی مسکو آغاز شد و ایران برخلاف سالیان گذشته حضور پررنگی در این رقابت ها دارد و امید می رود در رشته هایی که نمایندگان ایران حضور دارند شاهد قرارگرفتن آنان بر روی سکوهای اول تا سومی باشیم.

نظامیان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در 16 رشته غواصی عمق، نبرد تانک های تی 72، دسته هوابرد، کوهستان، نگهداری توپخانه، رقابت بین یگان های ش.م.ه ، رقابت بین کاربران سگ ها، گشت جاده ای، حافظان نظم، نبرد نفربرهای بی ام پی 2، تکاوران دریایی، رقابت پهپادها، رقابت خدمه خمپاره اندازها، رقابت خدمه ناوهای جنگی، پنجگانه نظامی و تک تیراندازی از 28 رشته مسابقات بین المللی نظامی 2018 شرکت می کنند.
براساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات، 189 تیم در قالب 32 کشور در این رقابت ها حضور دارند.

در مسابقات بین المللی نظامی روسیه بر خلاف مسابقات بین المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می کنند، رقابت بین تانک ها، توپ ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می گذارند.

نخستین دوره این مسابقات بین المللی نظامی در سال 2014 به میزبانی روسیه و قزاقستان آغاز و دومین دوره نیز در سال 2015 با شرکت 56 تیم از 17 کشور در 11 حوزه برگزار شد که بنا به دلایلی ایران در آن شرکت نکرد. در سومین دوره این مسابقات در سال 2016 نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفت رشته و با 14 نظامی شرکت کردند که در نهایت مقام پنجم را بین 26 کشور به دست آوردند.

چهارمین دوره این مسابقات در سال 2017 در 28 رشته و در پنج کشور روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و بلاروس برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران در 13 رشته و با 328 نظامی در آن شرکت کرد و در نهایت مقام ششم را کسب کرد.

از دستاوردهای این مسابقات بین المللی نظامی می توان به ارتقای سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از طریق بهره مندی از تجربیات و آموزه های حوزه آموزش در سایر کشورها، توسعه دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای میزبان و شرکت کننده در مسابقات، از طریق رایزنی و تعاملات دوستانه در هنگام برگزاری سمینارها، نشست ها و مسابقات نظامی و استفاده از ظرفیت های درون سازمانی به منظور ارتقای آمادگی جسمانی در حوزه عملیاتی (عبور از موانع، ارتقای سرعت، افزایش قدرت بدنی، هماهنگی در بکارگیری توان جسمی و نظایر آن) اشاره کرد.

تیم ‌های نظامی ایران برای شرکت در این مسابقات، ترکیبی از ارتش، سپاه و ناجا هستند و ستاد کل نیروهای مسلح ایران تلاش کرده است از همه ظرفیت‌ ها در این مسابقات استفاده کند.

در سال‌ های گذشته کشورها با تسلیحات ساخت روسیه در این مسابقات شرکت می ‌کردند اما هم اکنون می توانند با تسلیحات و تجهیزات خود در این رقابت ها شرکت کنند و بر همین اساس ایران با پهپادهای ساخت داخل در مسابقات حضور دارد ضمن اینکه گفته می شود چینی ها تانک های تولیدی خود را برای رقابت در بخش تانک به مسکو آورده اند.

رقابت های غواصی این مسابقات نیز با حضور تیم هایی از کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، هند، پاکستان، سوریه، آذربایجان و قزاقستان در نوشهر جریان دارد.

در حاشیه این مسابقات نمایشگاه دوستی نظامیان جهان نیز دایر شده است و جمهوری اسلامی ایران غرفه ای به ابعاد 60 متر مربع دارد که در آن صنایع دستی نفیس ایران شامل خاتم کاری، مینا کاری، ظروف مسی، فرش، گلیم و کیف به نمایش درآمده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала