اختلاف بر سر عامل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

CC BY-SA 3.0 / Aeroprints.com / EP-ATS ATR.72 Iran Aseman Airlines اختلاف بر سر عامل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج
اختلاف بر سر عامل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ایران علت اصلی سقوط را یخ زدگی اعلام کرد اما سازمان هواپیمایی کشوری علت اصلی این سانحه را خطای خلبان اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ایران، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ایران دو روز پیش علت اصلی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را یخ زدگی اعلام کرد اما سازمان هواپیمایی ایران امروز علت اصلی این سانحه را خطای خلبان اعلام کرد.

حسین رضایی فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی ایران گفت: گزارش دفتر بررسی سوانح هوایی کشور فرانسه، نظر کمیته بررسی سانحه تهران- یاسوج مبنی بر اینکه خطای خلبان علت اصلی این سانحه بوده را تایید می‌کند.
مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در حالی علت اصلی سانحه هواپیمایی تهران-یاسوج را خطای خلبان اعلام می کند که بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس پیش از این گفته بود کارشناسان این کمیسیون، یخ زدگی را علت اصلی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج می دانند.

پارسایی گفت که شرکت اِی.تی.آر پیش از این امر، از شرکت های خریدار از جمله آسمان درخواست کرده بود تا نقص موجود را با نصب سیستم های یخ‌زدا برطرف کنند اما این مهم انجام نشده بود.

پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه بیست و نهم بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما نزدیک سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنا سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала