آمریکا برای همکاری با روسیه در قطب شمال اعلام تمایل کرد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا برای همکاری با روسیه در قطب شمال اعلام تمایل کرد
آمریکا برای همکاری با روسیه در قطب شمال اعلام تمایل کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در پی افزایش تعداد یخ شکن های گارد ساحلی خود در قطب شمال است.

به گزارش اسپوتنیک، دریاسالار کارل شولز، رییس گارد ساحلی ایالات متحده گفت: ایالات متحده می خواهد که قطب شمال یک قلمرو صلح آمیز باقی بماند و بر روی همکاری با روسیه در این زمینه حساب کند.

در ماه ژوئن، جیمز ماتیس، رئیس پنتاگون، گفت که ایالات متحده باید نقش خود را در قطب شمال به یک سطح جدید،به ویژه در امکان افزایش حضور گارد ساحلی،برساند.

شولز با بیان این پیشنهاد ها اظهار داشت که مدت زیادی است که لازم است گارد ساحلی ایالات متحده است گروه های کشتی یخ شکن خود را از تعداد دو گروه به شش گروه افزایش دهد. برای این لازم است که سه یخ شکن از کلاس سنگین ، و بقیه از کلاس متوسط باشند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کنگره آمریکا بودجه لازم را برای این امر اختصاص دهد.

گفتنی است، در سال های اخیر، روسیه در حال توسعه اقتصادی فعال در مناطق شمالی خود، از جمله استخراج هیدروکربن ها، و همچنین توسعه مسیر دریای شمال است که به طور فزاینده ای جایگزین مسیرهای سنتی از اروپا به آسیا می شود.روسیه با توجه به رشد توجه کشورهای عضو ناتو به این مناطق،برای حفاظت از منافع خود اقدامات محافظه کارانه ای از جمله ارسال نیروی نظامی به این مناطق را انجام داده است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала