گزارش و تحلیل

تاثیر مافیاها در ساختار آمریکا روی تحریم ایران و دیگر کشورها

© AP Photo / Andrew Harnikتاثیر مافیاها در ساختار آمریکا روی تحریم ایران و دیگر کشورها
تاثیر مافیاها در ساختار آمریکا روی تحریم ایران و دیگر کشورها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اصرار ایالات متحده بر تحریم برخی کشورها و وادار نمودن دیگر کشورها به تبعیت از این تحریم ها در اکثر شرایط به نفع مافیاهای اقتصادی و قاچاقچیان می باشد و سوالی را در اذهان به وجود می آورد و آن این است که سطح قدرت این مافیاها در ساختار سیاسی ایالات متحده چه قدر می باشد.

اگر به پیچیدگی های روابط سیاسی و اقتصادی پشت پرده که معمولا به عنوان "دست سوم" از آن نام برده می شود فکر کنید می بینید در روابط مالی و اقتصادی کارتل های مالی یا مافیاهای اقتصادی چیزی به عنوان وجدان و یا ایدئولوژی و یا اعتقاد و یا ایمان یا انسانیت و یا روابط کشورها وجود ندارد، و همه چیز وابسته به پول و درآمد حاصل از آن می باشد.

شاید برخی این چیزها را فقط در فیلم ها دیده باشند اما در جهان واقعی هم چنین است که برخی شرکت ها ویروس هایی را مثلا ایجاد می کنند و در کامپیوتر های جهان منتشر می کنند و سپس با نوعی باج گیری ضد ویروس را خود تولید می کنند و مردم را مجبور می کنند این ضد ویروس را بخرند.

شاید اینجا ضرر فقط به دستگاه وارد شود اما مشاهده می شود همین ماجرا در بسیاری از موارد شرکت های داروسازی بزرگ اقدام به تولید ویروس هایی نموده اند و سپس پس از انتشار آن ویروس و یا مریضی میان انسان ها اقدام به تولید پادزهر آن و فروش آن نموده اند.

در خیلی از موارد هم مثلا اعلام کرده اند که برخی ویروس ها مانند مثلا ایبولا و یا حتی ایدز یا… نتیجه تحقیقات دانشمندان آمریکایی روی برخی سلاح های بیولوژیک بوده که در نهایت منجر به انتشار آن شده وامروزه شرکت های تولید کننده دارو ملیاردها دلار از آن درآمد به دست می آورند.

هشدار 10 سناتور آمریکایی به فرانسه، بریتانیا  درباره تحریم‌های ایران - اسپوتنیک ایران
هشدار 10 سناتور آمریکایی به فرانسه، بریتانیا و آلمان درباره تحریم‌های ایران

آمریکا مدعی است به دلیل خصومت با طالبان والقاعده به افغانستان لشکر کشی کرده اما آیا طالبان و القاعده بعد از 20 سال از بین رفته اند.

آمریکا مدعی است برای ایجاد دمکراسی و گسترش آزادی به دیگر کشورها حمله کرده، آیا چنین چیزی در لیبی یا عراق مشاهده می شود؟

آمریکا مدعی است که چهل سال می باشد که ایران را محاصره کرده تا حکومت ایران را تحت فشار قرار دهد و یا سرنگون کند یا به قول خودش وادار کند سیاست های خود را تغییر دهد، ولی طی این چهل سال فقط مردم ایران در فشار بوده اند و مافیاهای اقتصادی وقاچاقچیان قدرتمند تر شده اند.

وقتی ایالات متحده به افغانستان لشکر کشی کرد یکی از بحث های مطرح نابودی زمین های خشخاش در این منطقه بود اما با کمال نا باوری امروزه تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به زمانی که آمریکایی ها به این کشور لشکر کشی کردند بیش از بیست برابر شده و علاوه بر مواد مخدر سنتی مواد مخدر صنعتی هم در افغانستان تولید می شود.

آیا می توان باور کرد که درست قاچاقچیان مواد مخدر آمریکایی در کار نیست و آنها هیچ ارتباطی با ساختارهای قدرت در آمریکا ندارند؟

وقتی که نفت عراق تحریم جهانی بود همان نفت توسط پیمانکاران آمریکایی به عنوان نفت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس صادر می شد.

زمانی که تحریم های نفتی آمریکا وسازمان ملل موسوم به تحریم های هسته ای بر علیه ایران اعمال شد پیمانکاران آمریکایی در عراق و افغانستان و پاکستان و ترکیه نفت و محصولات پتروشیمی ایران را بصورت قاچاق خریداری می کردند و به عنوان نفت ومحصولات نفتی کشورهای دیگر به فروش می رساندند و در این میان ملیاردها دلار سود می کردند.

نمی توان تصور کرد که مافیاها و قاچاقچیان ایرانی با مافیاها و قاچاقچیان آمریکایی در ارتباط نبودند و نیستند و اینکه دست این مافیاها در کار تحریم ایران نیست.

همه آنهایی که در ایران زندگی می کنند می دانند زمانی که آمریکایی ها در دور قبل کل جهان را وادار کردند ایران را تحریم کنند به راحتی می شد از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در ایران یافت، اما خوب هر چیزی به قیمت اش.

بدیهی است که این نشانه ارتباط بسیار تنگاتنگ مافیاها و قاچاقچیان بین المللی با یکدیگر می باشد و با توجه به اینکه اینان ملیاردها دلار درآمد دارند بدیهی است که حاضر باشند مقداری از سود خود را خرج سیاستمداران کنند تا تنش و تحریم ها میان ایران و ایالات متحده ادامه یابد و اینها بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

باور کنید حتی در صورتی هم که جنگی میان ایران و ایالات متحده ویا حتی یک جنگ جهانی نیز پیش آید قطعا اینان بسیار خوشحالتر هم خواهند بود چون کار و کاسبی آنها سکه خواهد شد و می توانند با قاچاق اسلحه و نیازهای اساسی مردم چندین برابر در آمد کسب کنند.

آمریکا چگونه بر ایران فشار خواهد آورد؟ - اسپوتنیک ایران
آمریکا چگونه بر ایران فشار خواهد آورد؟

به همین دلیل می توان گفت وقتی که آمریکایی ها صحبت از تحریم ها می کنند و مردم ایران را تحریم می کنند در واقع هدفشان چاقتر و فربه تر کردن قاچاقچیان و مافیاهایی است که با آنها همسو می باشند.

در صورتی که آمریکایی ها دست از تحریم ایران بردارند قطعا تعاملات مالی و بانکی و اقتصادی بسیار شفاف خواهد بود ودولت ایران کنترل امور تعاملات بانکی و اقتصادی را دست خواهد گرفت و دست همه قاچاقچیان و مافیاها قطع خواهد شد، واین چیزی نیست که آنها می خواهند، وتا وقتی که این تحریم ها وجود دارد قطعا این قاچاقچیان و مافیاها روز به روز قدرتمند تر می شوند و فضای کار برای آنها فراهم تر خواهند بود.

به همین دلیل می توان گفت همه آنهایی که در سیستم اقتصادی مملکت اخلال ایجاد می کنند عوامل همان قاچاقچیان و مافیاهای آمریکایی هستند و هیچ فرقی با جاسوسان ندارند شاید هم بدتر باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала