اسد: سازمان "کلاه سفید ها"، ماسک القاعده را بسته اند

© AP Photo / Syrian Civil Defense White Helmetsاسد: سازمان "کلاه سفید ها"، ماسک القاعده بسته اند
اسد: سازمان کلاه سفید ها، ماسک القاعده بسته اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، ماموران سازمان کلاه سفید را در ماسک القاعده و النصر می بیند.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در آخرین اظهار نظر خود در روز پنج شنبه در خصوص خروج نیروهای کلاه سفید گفت: "هیچ سازمانی به عنوان کلاه سفید وجود ندارد. این فقط یک ماسک است، این ماسک النصر است. آنها از سوریه فرار کردند و در واقع اسرائیل، اردن و کشورهای غربی آنها را ساخته اند. در حال حاضردر اینترنت، شواهدی وجود دارد، ما می توانیم این ویدئو را ببینیم. اعضای این سازمان با شمشیرها در دستان خود، بر روی جسد سربازان سوری  جشن گرفته اند. بنابراین، آنها یک سازمان بشردوست نیستند، ماسک القاعده هستند".

اسد در ادامه افزود که در صورتی که کلاه سفید ها، سلاح خود را بر زمین نگذارند، ما مجبور به تخلیه انها از منطقه می شویم.

پیش از این، شبکه تلویزیونی سی بی اس، سهم آمریکا در کمک رسانی به "کلاه سفیدها" که آنرا به جنگ خبری علیه مقامات سوریه متهم می کنند، معادل حدود یک سوم بودجه این سازمان را تشکیل می دهد. خاطرنشان می شود که کمک به این سازمان در "هفته های اخیر" قطع شده و "تحت تجدید نظر" قرار دارد.

طرح آمریکا برای خروج  کلاه سفید ها از سوریه - اسپوتنیک ایران
طرح آمریکا برای خروج " کلاه سفید ها" از سوریه

سازمان کلاه سفید ها هدف خود را دفاع از غیر نظامیان اعلام کرده و ادعا می کند که از لحاظ سیاسی بیطرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد اما در واقع از جمله به تهیه کردن فیلم های ساختگی برای متهم کردن دولت سوریه به حملات شیمیایی پرداخته است. علاوه بر این خبرنگاران سوری تعدادی از عکس ها را منتشر کرده اند که در آنها کلاه سفید ها اسلحه به دست و با یونیفورم نظامی دیده می شوند.
خانم ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه پیشتر فعالیت سازمان"کلاه سفیدها" را یک عنصر دیگر در جنگ خبری گسترده برای بدنام کردن دمشق نامیده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала