ایجاد روابط دیپلماتیک بین سوریه و اوستیای جنوبی

© Sputnik / Valeriy Melnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر ایجاد روابط دیپلماتیک بین سوریه و اوستیای جنوبی
ایجاد روابط دیپلماتیک بین سوریه و اوستیای جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توافق نامه ایجاد روابط دیپلماتیک بین سوریه و اوستیای جنوبی در دمشق به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک،ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه و دیمیتری مدویف، همتای اوستیای جنوبی او،توافق نامه ای را درمورد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو دولت را در دمشق امضا کردند.

به گزارش سازمان امنیت ملی سوریه در جریان نشست وزیران درباره توسعه روابط دوجانبه در چند حوزه بحث گردید. معلم همچنین از امضای تعدادی موافقت نامه های دو جانبه درجهت منافع دو دولت خبر داد.

وزیر امور خارجه اوستیای جنوبی مراتب قدردانی این دولت را به علت موضع دولت دمشق در به رسمیت شناختن اوستیای جنوبی اعلام نمود و به توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو دولت اشاره کرد.

سوریه در پایان ما می ، استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت.و این دولت اعلام کرد که به زودی سفارت خود در دمشق را راه اندازی می کند. ایالات متحده تصمیم مقامات سوریه را محکوم و اعلام کرد: اوستیای جنوبی همراه با آبخازیا بخشی از گرجستان است. پیش از این، تفلیس اقدام به  قطع روابط دیپلماتیک خود با سوریه نمود.

گفتنی است در سال ۲۰۰۸ میلادی پس از روزها نبرد سنگین میان استقلال‌طلبان اوستیای جنوبی و ارتش گرجستان، یک آتش‌بس اعلام شد. ولی پس از اعلام آتش‌بس، در تاریخ ۷ آگست ۲۰۰۸ نیروهای ارتش گرجستان در یک عملیات غافلگیرانه، شهر چخینوالی را تصرف کردند. فردای آن روز یعنی در ۸ اوت ۲۰۰۸ میلادی، ارتش روسیه در واکنش به حملهٔ ارتش گرجستان، بخشی از نیروهای خود را در مرز با اوستیا قرار داد. سپس تانک‌های ارتش روسیه وارد شهر چخینوالی شدند. دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه، این اقدام ارتش روسیه را در جهت دفاع از شهروندان روسی ساکن در اوستیای جنوبی عنوان کرد..پیش از نیز روسیه، نیکاراگوئه، ونزوئلا، نائورو، وناتوو و تووالو اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخته بودند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала