طلا فروشان ایران عقیده دارند قیمت و سکه و طلا ارزان می شود

© Fotolia / Alexlukinدینارهای طلای داعش در واقع فقط دارای روکش طلا هستند
دینارهای طلای داعش  در واقع فقط دارای روکش طلا هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمار زیادی از فعالان صنف طلافروشان ایران براین باورند که نوسانات اخیر بازار طلا کم سابقه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شهر خبر، شمار زیادی از فعالان صنف طلافروشان ایران براین باورند که نوسانات اخیر بازار طلا کم سابقه بوده است.

همچنین به گفته این افراد نوسانات بیش از حد و حباب قیمتی بالا، بازار را به رکود فرو برده است.

طلا فروشان در ایران می گویند: در روزهای اوج‌گیری قیمت طلا شاهد هجوم مردم به بازار هستیم اما تاکید می‌کنم که خرید طلا در حال حاضر به ضرر مردم است. انها می گویند نترسید طلا تمام شدنی نیست. مردم با این حجم از تقاضا فقط بازار را متلاطم می‌کنند که به ضرر خودشان است.

بسیاری از فعالان این بازار از وضعیت قیمت‌ها ناراضی و نگرانند و همگی بر این موضوع تاکید موکد دارند که اگر مردم برای مدتی طلا و سکه نخرند به طور حتم شاهد کاهش محسوس قیمت خواهیم بود. بیش از سیاست‌های دولت، مردم در نوسانات قیمت نقش دارند. اگر مدتی میزان تقاضا برای این بازار کاهش یابد شاهد آرامش و ارزانی خواهیم بود.

برخی از واحدهای این بازار که کار خرید و فروش سکه به طور مشخص را بر عهده دارند درباره طرح پیش فروش سکه و همچنین تحویل آن اظهار کردند: تا کنون که نه طرح پیش فروش و نه عرضه آن دردی از این بازار دوا نکرده و همچنان قیمت‌ها بالا است. در واقع بانک مرکزی به کل این بازار را رها کرده که ای کاش از ابتدا این کار را می‌کرد چرا که دخالت‌های بی‌جا و سیاست‌های یک شبه‌ای که برای طلا و سکه اعمال کرد، نه تنها موثر نبود بلکه بازار را آشفته تر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала