گزارش و تحلیل

زراندوزی عده ای خاص از ایرانیان و واکنش ها به حرکت سلطان سکه +عکس

© Fotolia / Alexlukinزراندوزی عده ای خاص از ایرانیان و واکنش ها به حرکت سلطان سکه
زراندوزی عده ای خاص از ایرانیان و واکنش ها به حرکت سلطان سکه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم نظرات متفاوتی را راجع به زراندوزی عده ای خاص منجمله سلطان سکه ثبت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته سردار "حسین رحیمی" فرمانده انتظامی پایتخت، "سلطان سکه"، فردی بود که در بازار هر کاری که دوست داشت انجام می‌داد و قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد. او بعد از 3-4 ماه کار اطلاعاتی به تازگی دستگیر شده است. گفته شده است که این فرد در طول 10 ماه فعالیت خود، بر اساس 500 سند و مدرکی که در خصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود 2 تن سکه را جمع‌آوری کرده بود.

بسیاری از کاربران معتقدند که این شخص را به سختی می‌توان به زندان انداخت چرا که پول زیادی دارد. عده ای دیگر از کاربران معتقدند که همینکه شخصی که می تواند قیمت سکه را در بازار تغییر دهد، دستگیر می‌شوند یعنی اینکه مسئولینی متعهد و دستگاهی وجود دارد. در مورد شیوه برخورد با این افراد بسیاری معتقدند که باید آنها به اشد مجازات محکوم شوند. عده ای دیگر معتقدند که قوانینی که وضع شده دچار اشکال است چرا که با همین قوانین یک نفر می‌تواند به تعداد زیادی سکه بخرد و سلطان سکه نام گیرد در صورتی که با انتخاب صحیح نمایندگان مجلس و وضع قوانین جدید، می‌توان جلوی بسیاری از اختلاس ها و بی قانونیها را گرفت.

Публикация от @behnam_whit 4 Июл 2018 в 12:19 PDT

بسیاری از کاربران معتقدند که با متهم کردن یک فرد نمی توان چشم بر روی اشتباهاتی که در مسائل اقتصادی ایران وجود دارد، بست. به گفته آنها با قربانی کردن یک نفر مشکلات اقتصادی حل نمی شود بلکه باید از پایه و ریشه مسائل اقتصادی را حل نمود.

عده ای از کاربران نیز معتقدند که اگر 2 تن سکه‌ای که از سلطان سکه گرفته شده را بجای مهریه به مردان زندانی پرداخت کنند، همه زندانیان مهریه آزاد میشوند و تازه کلی هم اضافه می آید.

عده ای دیگر نیز عنوان کردند که کسی که 2 تن سکه می خرد، صرف نظر از اینکه چه طور این ثروت را بدست آورده است، هیچ گناهی ندارد چرا که او فقط خواسته ثروت خود را از دست ندهد.
کسی که باید مجازات بشود آن فرد نیست بلکه کسانی هستند که باعث به وجود آمدن این وضع شده اند.

عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که به غیر از مصادره اموال و دارایی های سلطان سکه، فقط به اعدام او فکر می کنند چون باعث بداقبالی بسیاری از مردم شده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала