برنامه خرید اس400 توسط ترکیه ریسکی برای ناتو

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر برنامه خرید اس400 توسط ترکیه ریسکی برای ناتو
برنامه خرید اس400  توسط ترکیه ریسکی برای ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خرید اس 400 روسیه توسط ترکیه،خطری برای ناتو محسوب می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز،ژنرال تودی والتر،فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا،هدف ترکیه برای دستیابی به سیستم های موشکی ضد هوایی اس 400  روسیه را خطری برای ناتو می داند. 

به گفته والتر، خرید سلاح های مورد استفاده توسط دشمنان شناخته شده ناتو،توسط آنکارا،این فرصت را به عرضه کننده اس 400  خواهد داد تا کار و ویژگی های فنی جنگنده آمریکایی F-35 را مورد مطالعه قرار دهد.

مولود چاووش اوغلو،وزیر امور خارجه ترکیه روز 11 جولای  اعلام کرد که آنکارا از روسیه سیستم های موشکی اس 400  را در پایان سال 2019 دریافت خواهد کرد. به گفته وی، هرچند ایالات متحده و دیگر اعضای ناتو مخالف خرید سیستم های ضد موشک های روسی توسط آنکارا هستند ولی  این موضوع جای بحث ندارد.

در ماه آپریل، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، اعلام کرد که تصمیم خود برای خرید اس 400  از روسیه علی رغم تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه گرفته است.

یک ماه پیش از این، چاووش اوغلو اعلام کرده بود که آنکارا از اس 400   تنها برای دفاع از خود استفاده می کند. وی همچنین گزارش داد که سیستم های ضد موشک به دلیل فقدان سیستم دفاع هوایی به طور فوری مورد نیاز ترکیه هستند.

گفتنی است که در سپتامبر 2017 اعلام شد که مسکو و آنکارا توافق نامه ای را برای تحویل سیستم های اس 400   به ترکیه امضا کرده اند. این قرارداد شامل فروش چهار بخش، که توسط این سیستم ها اداره می شوند می باشد. هزینه این قرارداد 2.5 میلیارد دلار است،که بیش از نیمی از این مبلغ،بصورت وام روسیه به ترکیه است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала