کشورهای عضو ناتو به جای خشنود کردن مقامات آمریکایی، ابتدا باید نگران عدم پایبندی به تعهدات بین المللی باشند.

© AFP 2023 / Atta Kenareایران، بیانیه ناتو را محکوم کرد
ایران، بیانیه ناتو را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای عضو ناتو به جای خشنود کردن مقامات آمریکایی، ابتدا باید نگران عدم پایبندی به تعهدات بین المللی باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پس از اعلام بیانیه ناتو گفت: "ما اتهامات تکراری بیانیه سران کشورهای عضو ناتو درباره ایران را همچون گذشته رد و آنرا محکوم می‌کنیم."

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این خصوص گفت: "کشورهای عضو ناتو که بدون شک از گزارشات مکرر و مستمر آژانس نسبت به اقدامات و پایبندی ایران به تعهدات خود آگاهی کامل دارند به جای خشنود کردن مقامات آمریکایی، ابتدا باید نگران عدم پایبندی و خروج غیر قانونی و یک جانبه یک عضو خود نسبت به تعهدات بین المللی از جمله برجام باشند.

آنها باید سیاست های یک جانبه گرایانه و خطرناک این کشور را مورد شماتت قرار می دادند. اما ظاهرا باز در این برهه از زمان، برخی اعضای ناتو جای آمریکا و ایران را که همواره به تعهدات بین المللی خود متعهد و سیاست های هوشمندانه آن در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی است را بصورت سفارشی تغییر داده اند."

گفتنی است، در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала