نگرانی ناتو از نتایج نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا

© AP Photo / Hau Dinhترس ناتو از کنار گذاشته شدن پس از ملاقات روسای جمهور روسیه و آمریکا
ترس ناتو از کنار گذاشته شدن پس از ملاقات روسای جمهور روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو نگران است پس از ملاقات پوتین و ترامپ در هلسینکی کنار گذاشته شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پیتر بایر، هماهنگ کننده دولت آلمان در روابط آتلانتیک شمالی در مصاحبه با گروه رسانه ای آلمانی Funke گفت: ناتو نگران این است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی او، دونالد ترامپ، در جلسه ای که قرار است در روز 16 جولای برگزار شود در مورد کنار گذاشتن ناتو به توافق برسند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که نمایندگان اتحاد در برنامه ریزی نشست سران روسیه و ایالات متحده در هلسینکی شرکت نکردند. علاوه بر این، در ناتو نگرانی های بزرگی از توافقاتی که ممکن است پوتین و ترامپ به آن ها دست یابند وجود دارد.

بایر همچنین در ادامه گفت: وضعیت مشابهی قبل از نشست بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ترامپ در 12 ژوئن در سنگاپور، رخ داد.کیم جونگ اون تاکنون تنها وعده داده است. ما نمی دانیم آیا او واقعا روند غنی سازی اورانیوم را متوقف کرده است. تنها ترامپ اعلام کرد که این نشست موفقیت آمیز بوده است.

سران روسیه و ایالات متحده در تاریخ 16 جولای در هلسینکی،پایتخت فنلاند دیدار خواهند کرد. گزارش شده است که آنها قصد دارند در مورد چشم انداز توسعه بیشتر روابط بین مسکو و واشنگتن، و همچنین موضوعات روز بین المللی را مورد بحث قرار دهند. ترامپ قصد دارد با پوتین درباره درگیری های سوریه و اوکراین و همچنین موضوع دخالت مسکو در انتخابات آمریکا مذاکره کند.

این نخستین ملاقات کامل دو رئیس جمهور خارج از اجلاس سران خواهد بود. یک سال پیش، روسای دو دولت برای اولین بار در هامبورگ در اجلاس G20 یکدیگر را ملاقات کردند، و سپس یک ملاقات کوتاه  در ویتنام در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–پاسفیک (APEC) با یکدیگر داشتند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала