حزب الله مسئول انتقال مهاجرین سوری از لبنان به سوریه

© AP Photo / ICRCحزب الله مسئول انتقال مهاجرین سوری از لبنان به سوریه
حزب الله مسئول انتقال مهاجرین سوری از لبنان به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر حزب الله لبنان دستور تشکیل کمیته کمک به مهاجرین سوری که قصد بازگشت به سوریه را دارند، صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سید حسن نصراله رهبر حزب الله لبنان دستور تشکیل کمیته کمک به مهاجرین سوری که قصد بازگشت یه این کشور را دارند صادر کرد. در حال حاضر این کمیته کار خود را آغاز کرده است دفتر این کمیته لیست شهروندان مهاجر سوری که خواهان بازگشت به کشورشان هستند را تهیه می کند،
نوار الصحیلی یکی از مسئولان پروژه "کمک به بازگشت مهاجران سوری" و نماینده سابق مجلس لبنان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما 10 مرکز در مناطق مختلف کشور دایر کردیم و شهروندان سوریه به این مراکز مراجع می کنند و نسبت به تکمیل فرم های لازم اقدام می کنند.
سپس ما مدارک را به ادارات و مراکز زیربط لبنان و سوریه ارسال می کنیم. هنگامی که تعداد شهروندان به حد نصاب برسد، ما مقدمات انتقال آنها را فراهم می کنیم. ماهمچنین امنیت و نهایت سهولت بازگشت به سوریه را برای شهروندان این کشور را ضمانت می کنیم.

وی افزود: حزب الله با دولت سوریه و سازمان های امنیتی لبنان هماهنگی های لازم صورت داده است و اینکه چندین نفر از کمک های حزب الله برای بازگشت به سوریه استفاده خواهند کرد، طی روزهای آینده مشخص می شود و در حال حاضر پیش بینی کردن این موضوع تا حدودی زود است.

نوار الصحیلی گفت: ما این اقدام را به صورت داوطلبانه انجام می دهیم، به این دلیل می خواهیم به مردم سوریه کمک کنیم تا هر چه زودتر به کشور خود بازگردند. وی افزود؛ ما این موضوع بشدت پیگیری می کنیم با توجه اینکه اقامت مهاجرین سوری در لبنان برای اقتصاد، زیر ساخت ها و بازار کار این کشور بسیار هزینه آور است و در وحله اول ما از منافع لبنان دفاع می کنیم. ما واقعا برادران سوری خود را بسیار دوست داریم، اما لبنان باید از مشکلاتی که در این کشور حال جمع شدن است، رهایی یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала