گزارش و تحلیل

روسیه نامی ماندگار در ذهن هواداران ایرانی فوتبال + عکس

© Sputnik / Mikhail Serbin /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه نامی ماندگار در ذهن هواداران ایرانی فوتبال + عکس
روسیه نامی ماندگار در ذهن هواداران ایرانی فوتبال + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
‌ هواداران مشتاق و پر شور تیم ملی فوتبال ایران که برای حمایت از فوتبال ایران خود را برای به روسیه رساندند،از خاطرات خود در روسیه می گویند.

جام جهانی 2018 روسیه با تمام غم ها و شادی ها برای تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید. تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم این رقابت ها در کنار تیم های پرقدرت اسپانیا، پرتغال و مراکش قرار گرفته بود با بازی هایی حساب شده ای که انجام داد تا آخرین دقایق شانس صعود به مرحله یک هشتم را برای خود حفظ کرد و در نهایت با کسب چهارامتیاز به کار خود پایان داد.
اما در این بین می توان به حضور پر شور هواداران ایرانی فوتبال اشاره کرد که با حضور در شهرهای میزبان مسابقات ایران با شور و شوق فراوانی به تشویق تیم ملی ایران پرداختند.
هوادراران ایرانی فوتبال طی مدت حضور خود در روسیه علاوه بر تماشای دیدارهای تیم مورد علاقه خود به گشت گذار در روسیه نیز پرداختند.

خبرگزاری اسپوتنیک با برخی از این هوداران پرشور درباره مسائل مختلف به گفتگو نشست.

حسین رضایی یکی از هواداران تیم ملی فوتبال ایران به همراه همسر خود برای دیدن بازی های تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی 2018 راهی روسیه شده بودند.

حسین در مورد سفر به روسیه گفت: روسیه جزء اولويت های انتخاب سفر برای ما نبود و به بهانه جام جهانی در واقع خواستيم با يك تير دو نشان زده باشيم.
ما به شهرهای سن پترزبورگ، مسكو، كازان و سارانسك سفر کردیم که هر شهر مهمولا با جذابیت های خاص خود همراه بود. اما در این بین جذابيتهای سن پترزبورگ قابل وصف نيست و اين شهر طی ٢٤ ساعت كاملا زنده است، مكانهای گردشی زياد و جذابی دارد و از تمام گشت هايمان در اين شهر لذت برديم. بخصوص موزه ارميتاژ ، كليسای ايزاك و كاخ كاترين.

ازان شهر نسبتا کوچکی بود و ما تنها یک شب در آنجا بودیم، اما هم شهر زیبا و قشنگي بود و هم امكانات خوبی داشت و مردم این شهر بسیار مهربان و آرام بودند.
شهر سارانسك هم كه میزبان تیم های پرتغال و ایران بود، شهر بسيار كوچكی بود که با این حال زیبایی های خاص خودش را داشت.
و شهر مورد مسكو که شهر بزرگی است، امكانات كاملی داشت، اما گرمی و صميمیت شهر سن پترزبورگ را نداشت.
بهترين تجربه اي كه در اين سفر داشتيم برخورد با مليتهای بود که برخورد بسيار گرم و صميمی داشتند.
مردم روسيه نیز در شهرهای مختلفی که ما بودیم با هواداران بسیار گرم و صمیمی بود و از آنچه که تصور می کردیم بسیار فاصله داشت و مردمی مهمانواز و خونگرم بودند.
در مورد خدمات ارائه شده در طول مسابقات می تونم به این نکته اشاره کنم که قبل از سفر تصور ما بر اين بود كه با "فن آيدی" بسیاریاز تسهيلات رايگان باشه اما در عمل اينطور نبود و در سن پترزبورگ فقط روز بازی ايران و مراكش از مترو رايگان استفاده كرديم و ساير روزها بايد پول پرداخت ميكرديم ، كازان و سارانسك هم كه به همین ترتیب بود. در مسكو نیز تنها برای ورود به كليسای سنت باستيل و موزه فضانورد از تخفيف توانستيم استفاده كنيم.
نکته مثبت و خوب این سفر قطارهايی بود که به صورت رایگان برای هواداران در نظر گرفته شده بود، قطارهایی بسيار تميز و خوب بودند و ما در تمام سفرهای بين شهری از این قطارها استفاده كرديم كه خيلی به عدم خستگي ما كمك كرد.
هتل های روسيه با استانداردهای مورد نظر تا حدودی متفاوت بود، اما هتلهايی كه ما انتخاب كرديم خوب بودند و از انتخابهايمان راضی بوديم.
در مجموع مشكل خاصی در روسيه نداشتيم و سفر خوبی بود و در خاطره مان ثبت شد.
بازيهاي ايران هم كه فوق العاده بودند و تنها چيزی كه ميتونم بگم اينه كه خيلی حيف شد ايران به مرحله بعد راه پيدا نكرد در حالی كه حقش بود.
یکی از جالبترين نكاتی که در این سفر نظر ما را جلب کرد، يكی طرفداری آرژانتينی ها از ايران بود و اينكه زبان فارسي بيشتر از انگليسی در اين سفر بكار ما آمد! و ديگر حضور ارمنی هايی كه از ارمنستان برای ديدن بازی ايران و پرتغال به ورزشگاه آمده بودند.

© Photo / Iman Mahshidiهوادار فوتبال ایران
روسیه نامی ماندگار در ذهن هواداران ایرانی فوتبال + عکس - اسپوتنیک ایران
هوادار فوتبال ایران
ایمان نیز در مورد سفر به روسیه گفت: سفر خوب و به یادمانی برای من بود. تو این سفر ما با 32 ملت مختلف آشنا شدم و اشک ها و لبخندهای اونها رو دیدیم و خاطراتی خوبی برای من بجا گذاشت. مردم روسیه در این سفر رفتار بسیار خوبی با هواداران داشتند و استقبال خیلی خوبی انجام شد. یک ایرادی که می تونم بهش اشاره کنم افزایش قیمت ها بود که البته فکر می کنم با وجود برگزاری مسابقات جام جهانی یک امر طبیعی باشد و مشکل برقراری ارتباط در بسیاری از رستورانها و امکان عمومی وجود داشت.

از نظر امنیت هم که باید بگم باید که واقعا عالی بود و هیچ مشکلی وجود نداشت. من قبل هم به روسیه سفر کرده بودم اما در این سفر جو بسیار عالی و روی بسیار خوشی از مردم روسیه دیدم که برای من خیلی جالب و خوشایند بود.

بهترین خاطره ای که از این سفر می تونم بگم جاک جهانی مرزهای جغرافیایی را شکست ونشان داد که مردم دنیا چطور دوستانه در کنار بکدیگر در این جشن بزرگ فوتبالی حضور داشتند. جام جهانی به من نشان داد که ما همه یک مردم هستیم و این حس بسیار خوب و انرژی دو چندانی می داد.

اما انتقادی که می تونم داشته باشم در هنگام ورود به ورزشگاه ها، بیشتر افرادی که حضور داشتند به زبان روسی صحبت می کردند که کار ما رو کمی سخت کرده بود.

اما از مکان های دیدنی می تونم به کرملین و میدان سرخ اشاره کنم که مرکز هیجان جام جهانی بود.ما از موزه جنگ در مسکو و ارمیتاژ در سن پترزبورگ دیدن کردیم که بسیار جذاب و دیدنی بود. شهر سارانسک هم با وجود اینکه شهر کوچکی بود برای من جذاب بود و موضوع دیگه ای که می تونم بگم، نظافت و تمیزی شهر بود.

درباره بازی ها می تونم بگم که ایران با وجود قرار گرفتن در گروهی سخت سربلند خداحافظی کرد و همونطور که دیدیم تا مرز صعود هم رفتیم که نشد.

نعیم ربیعی یکی دیگر از هواداران فوتبال که به روسیه سفر کرده بود در مورد بازیهای ایران، مردم و کشور روسیه با خبرنگار اسپوتنیک به صحبت نشست.

© Photo / Naeim Rabieهوادار فوتبال ایران
روسیه نامی ماندگار در ذهن هواداران ایرانی فوتبال + عکس - اسپوتنیک ایران
هوادار فوتبال ایران

در مورد بازیهای جهانی ما در گروهی سختی بودیم که اسپانیا قهرمان جهان، پرتغال قهرمان اروپا و مراکش قهرمان آفریقا با ما همگروه بودند و من فکر نمی کردم به این خوبی ظاهر بشیم. کی روش با زمان محدودی که در اختیار داشت تونست تیم ملی رو آماده کنه و در گروه مرگ جام جهانی بهترین عملکردمون رو طی دورهایی که در جام جهانی حضور داشته رو به نمایش بگذارند.
روسیه خیلی بهتر می تونست برای این مسابقات آماده بشه و با صادر کردن"فن آیدی" و رایگان کردن قطار ها برای هوداران فوتبال ایده بسیار خوبی بود. اما در مورد اجاره بها هتل ها و آپارتمان ها طی مسابقات جام جهانی افزایش پیدا کرده بود، اما در مجموع می تونم بگم که همخ چیز خوب بود.
درباره مردم روسیه احساس می کنم مردم درون گرایی باشند. طی مدتی که من در روسیه بودم رفتار مردم روسیه با هوداران بسیار گرم و صمیمی بود و تنها می توان به مشکل زبان و برقراری ارتباط اشاره کرد.

تو شهرهایی که من بودم هیچ مشکلی وجود نداشت، حتی بعضی از شب ها ما تا صبح در خیابان های شهر در حال گشت و گذار بودیم با مشکلی روبرو نشدیم.
مسکو، سن پترزبوگ، کازان و سارانسک شهرهایی بود که من سفر کردم و در بین این شهرها، سن پترزبورگ با مردمی صمیمی و همچنین شب های سفید، بیشتر از سایر شهرها توجه من رو جلب کرد. اما شهر کازان که نسبتا شهر کوچکتری بود، امکاتات بسیار خوبی داشت و بسیار زییا بود. من در کل کشور روسیه رو کشوری سرسبز، زیبا و با مردمانی خوب دیدم.  

مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه از 14 ژوئن در 11 شهر روسیه آغاز شد و تیم ملی ایران با پیروزی در برابر مراکش، شکست در مقابل اسپانیا و تساوی با پرتغال با کسب چهار امتیاز از دور مسابقات جام جهانی روسیه کنار رفت. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала