روستایی در ایران که نام عجیبی دارد

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh روستایی در ایران که نام عجیبی دارد
روستایی در ایران که نام عجیبی دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بندرعباس واقع در جنوب ایران روستایی با نام عجیب وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، روستایی با جمعیت بالغ بر ۱۰۱۵ نفر (براساس آمارگیری سال ۱۳۹۵)در دشت سیاهو قرار گرفته است که با نام سیاهو شناخته می‌شود. دشت سیاهو منطقه پرآبی است که گله‌های ۳۰ آهو در آن وجود دارند. دهستان سیاهو در دشت سیاهو که از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس است، قرار گرفته است که ۷۳ روستای فعال و نیمه‌فعال با نام‌هایی، چون آبشور، آب محمدی، آقاسین بالا، آقاسین پائین، بَرِجَهر، بَنگِلایان، بُنُو، بیخ، پاکَم، پاگَرد، پاگَرو، پَتگنان بالا و پَتگنان پائین در آن قرار دارد.

پُشت بند سَغ، پُشته چاهو، جغدر بالا، جغدر پائین، خِرسین، دَرگَز، دوکوه، رَباط، زاکین و زَردان از روستا‌های دیگر دهستان سیاهو به حساب می‌آیند.
براساس این گزارش؛ دهستان سیاهو مکان رشد و نمو درخت میوه‌هایی، چون نارنگی، پرتغال، خرما و انبه است و نارنگی این دهستان به اندازه‌ای شناخته شده است که هر ساله و در فصل زمستان جشنواره‌ای با نام جشنواره نارنگی در دهستان سیاهو برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری سیاهو می‌توان به سلطان شاه احمد سیاهو، تلسورو، غار نمکی خرسین، باغات نارنگی زاکین، رودخانه سیخوران، روستای خوش اقلیم نامدر، برزی هماگ، ماشاری و هماگ اشاره کرد. بنگلایان، آبگرم سرخاء، آبسرد زاکین، قلعه کهنه سیاهو و قلعه فور خورج از جاذبه‌های گردشگری دیگر سیاهو به حساب می‌آید. دره داماش یا دره رودخانه جاموش هم یکی از جاذبه‌های گردشگری سیاهو به حساب می‌آید البته بهتر است که گردشگران در بازدید از این منطقه بکر فرهنگ طبیعت‌گردی را رعایت کرده و زباله‌هایشان را در طبیعت رها نکنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала