گزارش و تحلیل

اوج گیری جنگ اطلاعاتی ایران و دشمنان

© AFP 2023 / YARIV KATZاوج گیری جنگ اطلاعاتی ایران و دشمنان
اوج گیری جنگ اطلاعاتی ایران و دشمنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم توانمندی بسیار بالای نظامی اسرائیل ولی عمق استراتژیک سرزمین های اشغالی به آنها اجازه نمی دهد یک جنگ تمام عیار ویا طولانی مدت بر علیه ایران و همپیمانانش راه بیاندازند و به همین دلیل از جنگ سرد و حملات به قول معروف بزن در رویی برای مقابله با ایران وهمپیمانانش استفاده می کنند.

باید پذیرفت که لابی های بین المللی حامی اسرائیل توانمندی رسانه ای بسیار قدرتمندی دارند و در زمینه رسانه ای توانسته اند فشارهای بسیار زیادی را بر ایران وارد کنند در مورد اقتصاد هم که حرفی برای زدن نیست.
در واقع امروزه اسرائیل و ایالات متحده از همان شگردی را که آمریکا برای از هم پاشیدن اتحاد جماهیر شوروی استفاده کرد بر علیه ایران استفاده می کنند.
اما این همه ماجرا نیست.
زمانی که سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان هدف های استراتژیکی را که در صورت حمله اسرائیل به لبنان مورد هدف حزب الله قرار خواهند گرفت (مثل کارخانه آمونیاک در حیفا) را مطرح کرد، همه انگشت به دهان ماندند که حزب الله از کجا چنین اطلاعات حساسی را به دست آورده.

وزیر سابق اسرائیلی به نفع ایران جاسوسی می کرد - اسپوتنیک ایران
وزیر سابق اسرائیلی به نفع ایران جاسوسی می کرد+عکس
در بسیاری از موارد هم مشاهده می کنیم که ایرانی ها اطلاعاتی را در مورد مراکز حساس اسرائیل منتشر می کنند که حتی ساکنان سرزمین های اشغالی نیز از آن مطلع نیستند.
حدود یک ماه پیش آقای نتانیاهو ادعا کرد مدارکی در مورد برنامه هسته ای ایران در اختیار دارد که از ایران قاچاق کرده اند و این مدارک نشان می دهد که ایران در صدد ساخت بمب هسته ای جهت نابودی اسرائیل می باشد.
البته حرف و حدیث های بسیار زیادی در مورد اصالت این مدارک و اینکه چگونه از ایران خارج شده اند مطرح شد و تا به حال هیچ پاسخ قانع کننده ای در مورد آن وجود ندارد.
تنها پاسخ منطقی در مورد این مدارک این است که اسرائیلی ها آنها را از روی مدارکی که ایران به سازمان بین المللی انرژی هسته ای تحویل داده بود نسخه برداری کرده اند و مقدار هم در آن دستکاری به عمل آورده بودند و به همین دلیل هم حتی نزدیک ترین متحدین اسرائیل مدارک آقای نتایاهو را باور نکردند.
در آن زمان آقای نتانیاهو ادعای مضحکی مبنی بر اینکه از هر ده سپاهی یکی جاسوس اسرائیل است را مطرح کرد که خوب اگر ماجرا صدق داشت قطعا الان شرایط رویارویی اسرائیل با ایران بسیار بهتر می بود و آقای نتانیاهو مجبور نبود اینقدر در مقابل ایران دست و پا بزند و می توانست مملکت ایران را به راحتی در اختیار بگیرد.
حال بماند که همین ادعای وی هم در کنار ادعای قبلی وی مبنی بر قاچاق مدارک از ایران همه بی مدرک و سند بود و بیش از یک شانتاژ خبری ارزش نداشت.
گویند نترس از آن که های و هوی دارد بترس از آن که سر به توی دارد.
مقامات ایرانی تا به حال حتی یک بار هم در مورد توانمندی و یا اشراف اطلاعاتی و امنیتی خود در میان دشمنان صحبت نکرده اند ولی علیرغم بی ادعا بودن آنها همه مدارک و مستندات نشان می دهد که در جنگ اطلاعاتی و امنیتی ایران و همپیمانانش بسیار نسبت به دشمنانشان جلوتر هستند.
تایید حکم اعدام جاسوس اسراییلی در الجزایر - اسپوتنیک ایران
تایید حکم اعدام جاسوس اسراییلی در الجزایر
روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از وزرای سابق اسرائیل جاسوس ایران بوده.
در مورد صحت و سقم این ماجرا هم هنوز نمی توان اظهار نظر کرد اما به هر حال با توجه به اینکه اسرائیلی ها خود این ماجرا را منتشر کرده اند حتما دلایل محکمی به دست آورده اند که مجبور شوند چنین چیزی را مطرح کنند.
در این خبر همچنین آمده بود که وزیر مذکور تعداد زیادی شخصیت های عالیرتبه اسرائیلی را برای ایران اجیر کرده بود که همه برای ایران جاسوسی می کردند.
احتمالا هم ماجرا بسیار بزرگ تر از این است اما مقامات اسرائیلی طبق معمول برای سرپوش گذاشتن بر ماجرا حد اقل آن را منتشر کرده اند تا فضا را برای اصل ماجرای شکست اطلاعاتی خود آمده سازی کنند.
در صورتی که چنین ماجرایی صحت داشته باشد ایرانی ها نیاز به ادعا ندارند ولی جهان خود می تواند متوجه شود که از هر ده وزیر اسرائیلی احتمالا یکی یا شاید بیشتر جاسوس ایران باشند، حال ارتش و سازمان های امنیتی اسرائیل به کنار.
وقتی که ایران توانسته باشد تا به این سطح در دولت اسرائیل نفوذ کند هیچ بعید نیست که روزی خبر اینکه برخی فرماندهان نظامی و یا امنیتی و یا وزیران دیگر نیز جاسوس ایران بوده اند و هستند، برسد.
همچنین احتمال دارد برخی وزرای کشورهای دیگر که با ایران دشمن هستند مثل ایالات متحده و عربستان سعودی نیز جاسوس های ایران باشند.
برگردیم به صحبتمان، صحت این ماجرا نشان می دهد که جنگ اطلاعاتی و امنیتی میان ایران و اسرائیل امروزه در اوج خود قرار دارد و در حال حاضر ایرانی ها امتیاز برتر را در اختیار دارند چون از هر آنچه در داخل دولت اسرائیل ویا کنیست می گذشته خبر دارد مضاف بر اینکه مختصات همه مناطق حساس اسرائیل را بصورت فوق العاده دقیق به دست آورده اند.
در پایان می توان گفت درست است که در جنگ رسانه ای و یا اقتصادی دشمنان ایران پیشی گرفته اند اما در جنگ هایی مانند جنگ اطلاعاتی و امنیتی فعلا ایران جلو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала