ایران، شریک مطمئنی برای سازمان همکاری شانگهای

© REUTERS / Danish Siddiquiایران، شریک مطمئنی برای سازمان همکاری شانگهای
ایران، شریک مطمئنی برای سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در خصوص آمادگی تهران برای افزایش همکاری با سازمان همکاری شانگهای در مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی از کشورهای منطقه خواست که اطلاعات خود را تبادل کرده تا به طور موثرتر با شبکه ها و گروهک های تروریسم مقابله گردد.
روحانی ضمن سخنرانی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: « تجزیه طلبی و افراط گرایی خشونت آمیز در بسیاری از بخش های جهان به ویژه در همسایگی ما یعنی مناطق آسیای مرکزی و غربی گسترش یافته است. گروهک های تروریستی ارتباط متقابل دارند و نیروهای جدید را به خاطر تبادل ناکافی اطلاعات بین کشورهای منطقه جذب می کنند. بنابراین بیشتر کردن تبادل اطلاعات بین کشورهای منطقه می تواند نقش موثری در تضعیف شبکه های تروریستی موجود داشته باشد. »
رئیس جمهور ایران در خصوص لزوم ایجاد مکانیزم منطقه ای برای مقابله موثرتر با گروهک های تروریستی اشاره کرد. وی خاطر نشان نمود که ایران طی ده سال اخیر تجربیات زیادی را در مبارزه با گروهک های تروریستی و افراطی جمع کرده و آمادگی خود را برای کار با سازمان همکاری شانگهای در این زمینه اعلام می دارد.
وی تاکید نمود که ایران از صلح، ثبات و پیشرفت منطقه حمایت می کند و به همین دلیل می تواند به عنوان شریک امن و مطمئن دیده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала