گزارش و تحلیل

در نبرد زمینی بین ایران و اسراییل کی برنده می شود؟

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر در نبرد زمینی بین ایران و اسراییل کی برنده می شود؟
در نبرد زمینی بین ایران و اسراییل کی برنده می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به مقایسه نیروهای مسلح ایران و اسراییل ادامه می دهد. حال ببینیم وضع نیروی زمینی دو طرف چگونه است.

بیشتر تکنیک های موجود در زرادخانه ارتش ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جدید نیست. آنها از تانک های شوروی تی 72 و نیز تانک آمریکایی اِم 47 و اِم 60 و چیفتن انگلیس تهیه شده پیش از انقلاب اسلامی عبارت است.

همچنین تولید تانک ذو الفقار ایران نیز وجود دارد. طبق ادعاهای ایران، این تانک با تانک تی 72 دست کمی ندارد. در سال 2017 تانک "کرار" رونمایی شد که از بسیاری لحاظ با نسخه اخیر تانک تی 90، تی 90 اِ اس شباهت دارد. سردرگمی کمتری در ایران با سلاح های توپخانه، ضد تانک، زره پوش ها و نفربرهای پیاده نظام وسایل نقلیه زرهی وجود ندارد. کلا تسلیحات نیروهای مسلح ایران، ترکیبی از سامانه های کهنه شده و و تعدادی از سلاح های خارجی بروز شده در ایران و کپی تسلیحات خارجی است. در یک صف هویتزرهای شوروی "میخک"، آمریکایی اِم 109 تولید شده در آخر 1970 و زرهپوش های آمریکایی اِم 113 و زرهپوش های شوروی بی اِ پی 2 قرار دارند. و در باره بالگردهای موجود در ایران می توان گفت که آنها فقط کبرای آمریکایی خریداری شده توسط شاه هستند.

در نبرد هوایی بین ایران و اسراییل: چه کسی برنده می شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
در نبرد هوایی بین ایران و اسراییل: چه کسی برنده می شود؟
در این زمینه، ارتش دفاع اسراییل به مراتب برتر به نظر می رسد. این ارتش دارای سیستم های مدرن متعدد است. از جمله تانک های مِرکاوا چهار همراه با سامانه های دفاع فعال، مجتمع ضد تانک اسپایک و بالگردهای آپاچی. توپخانه اسراییل دارای دستگاه های بسیار مدرن تر است. آنها سیستم های آتشباری ام 109 و سامانه های راکت انداز چندتایی اِم 270 اِ اِل آر اِس مدرنیزه شده در اسراییل می باشند. یکی از برجسته های توپخانه اسراییل، تعامل عالی آن با پهپاد ها است که باعث می شود راه حل های عملیات آتشباری به سطح کاملا جدیدی رسانده شود. همه اینها توسط پرسنل آموزش دیده تحت رهبری فرماندهان قاطع به خوبی بکار برده می شود.

اما آخرین اختلاف در لبنان باعث شده است تا توانایی اسراییل برای انجام یک جنگ "واقعی" بزرگ با یک دشمن خطرناک، به جای اینکه باند های تروریستی نیمه چریکی در محله های مسکونی را براند، به شک برده است.

تنها مزیت جدی ایران صرفا در منابع بسیجی چشمگیری نهفته است. بسیاری کارشناسان می پرسند، آیا اسراییل قادر به انجام این کار است؟

البته باید توجه داشت که درگیری مستقیم زمینی بین نیروهای اسراییلی و ایرانی بعید است. اگر تنها اسراییل حمله مستقیم به سوریه را آغاز نکند… اما با این وجود انجام مقایسه ارزش دارد.
:ریتینگ اسپوتنیک
ایران- 2.5
اسراییل — 4.5

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала