برتری مسلم سیستم موشکی آوانگارد + عکس

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationبرتری مسلم سیستم موشکی آوانگارد
برتری مسلم سیستم موشکی آوانگارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین می گوید که بعید است کشوری در آینده نزدیک بتواند، سیستمى همانند سیستم موشکی آوانگارد بسازد.

به گزارش اسپوتنیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، معتقد است که سیستم موشکی آوانگارد، اسلاح مطلق است و بعید است که چنین موشکی در سال های آینده در کشور دیگری تولید شود.

پوتین گفت: در حال حاضر این یک سلاح مطلق است. بیش از 20 سرعت ماخ از خصوصیات این موشک است. من فکر نمی کنم که در سال های آینده چنین موشکی در کشور های دیگر تولید شود. اگر چه، البته، روزی تولید خواهد شد. و همانگونه که گفتم، ما به این موضوع توجه نخواهیم کرد، زیرا ما آن را خودمان داریم".

گفتنی است، سیستم موشکی "آوانگارد" روسیه، با قابلیت پرواز در لایه های متراکم جو با سرعت مافوق صوت بیش از 20 برابر عدد ماخ را داد.

کارشناس فضایی روسیه در این خصوص می گوید: "من فکر می کنم که ساخت این موشک پاسخ به سیستم موشکی آمریکایی ها مستقر در اروپا است.

سیستم آمریکایی Aegis، تنها تا 5 برابر عدد ماخ سرعت دارد. برای اینکه بتوان موشک هایی با سرعت 10 ماخ را رهگیری نمود، نیاز به موشک هایی با سرعت 15 برابر عد ماخ داریم که این امر از توان آمریکایی ها خارج است".

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در برابر مجلس فدرال روسیه گفت که موشک‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از شبکه‌های دفاع ضدموشکی در برابر آنها بیهوده است. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала