هشدار القاعده به ولیعهد عربستان

© East News / Pacific Pressهشدار القاعده به ولیعهد عربستان
هشدار القاعده به ولیعهد عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"القاعده در شبه جزیره عرب" در بیانیه‌ای به ولیعهد عربستان درخصوص "پروژه‌های گناه آلود و شرم آورش" هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، شاهزاده بن سلمان، ولیعهد عربستان یکسری تغییرات سیاسی را در این کشور به شدت محافظه‌کار اجرا کرده که شامل از سرگیری فعالیت سینماها و اجازه رانندگی به زنان است.

گروه شبه‌نظامی "القاعده در شبه جزیره عرب" مستقر در یمن در بولتن خبری خود تحت عنوان "المدد" گفت: در عصر جدید بن سلمان سینماها جایگزین مساجد شدند.

این گروه افزود: شاهزاده بن سلمان کتاب‌هایی را که متعلق به امامان بود با مزخرفات کافران و دنیاپرستان شرقی و غربی جایگزین کرده و در را برای فساد و انحطاط اخلاقی به طور کامل گشوده است.

گروه شبه‌نظامی "القاعده در شبه جزیره عرب" در بحبوحه جنگی پیچیده در یمن که در آن عربستان سعودی رهبری یک ائتلاف نظامی علیه حوثی‌ها را برعهده دارد، به وجود آمد.

این گروه شبه‌نظامی در بیانیه خود مسابقات کشتی کج "رویال رامبل دبلیو دبلیو ای" را که در ماه آوریل در شهر جده در نزدیکی مکان‌های مقدس مسلمانان در مکه برگزار شد، محکوم کرد و گفت: ورزشکاران کافر خارجی در مقابل گردهمایی مختلط زنان و مردان مسلمان نقاط خصوصی بدنشان را به نمایش گذاشته و اکثر آنها نشانه صلیب را بر روی بدنشان خالکوبی کرده بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فاسدان هرگز متوقف نمی‌شوند و هر شب کنسرت برگزار می‌کنند و فیلم و سیرک نمایش می‌دهند.

گروه شبه‌نظامی القاعده در شبه جزیره عرب هدف کمپین پهپادی دیرینه آمریکا قرار دارد که آن را به عنوان خطرناک‌ترین شاخه القاعده می‌داند.

در جریان جنگ یمن که از سال 2015 میلادی آغاز شده نزدیک به 10 هزار تن کشته، ده‌ها هزار تن دیگر زخمی و میلیون‌ها تن در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل نیز بحران یمن را بدترین بحران بشری جهان توصیف کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала