پنتاگون: موشک شلیک شده به نفتکش عربستان، ایرانی بود

© Sputnik / Sergey Petrosyanپنتاگون: موشک شلیک شده به نفتکش عربستان، ایرانی بود
پنتاگون: موشک شلیک شده به نفتکش عربستان، ایرانی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز متیس، ایران را مسئول حمله به کشتی عربستانی در ماه آوریل دانست.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز متیس رئیس پنتاگون در میان خبرنگاران اعلام نمود که موشکی که حوثی ها در ماه آوریل به نفتکش عربستانی شلیک نمودند، متعلق به ایران بوده است. 

"وی گفت: تهدید در دریای سرخ آشکار است، زیرا کشتی عربستانی با ضربه موشک ایرانی مواجه شد.  
پیش از این، آمریکا ابراز نگرانی خود را در خصوص حمله به کشتی تانکر عربستان در دریای سرخ از سوی حوثی ه اعلام نموده بود. به عقیده آمریکا این یک تلاش برای گسترش جنگ در یمن از سوی ایران است.

در اوایل آوریل، رسانه های عربستان گزارش دادند که کشتی عربستان سعودی از سوی شورشیان یمنی، در آب های بین المللی در دریای سرخ، مورد حمله واقع شده است.

به گفته نماینده ائتلاف عربی، این حمله به دلیل دخالت یکی از کشتی های نظامی ائتلاف، که به سرعت به کمک تانکر آمده بود، موفقیت آمیز نبوده است.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی  ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی  قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала