آمادگی ترامپ برای لغو دیدار با رهبر کره شمالی

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisآمادگی ترامپ برای لغو دیدار با رهبر کره شمالی
آمادگی ترامپ برای لغو دیدار با رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در برابر تهدیدهای کره شمالی، متقابل به مثل می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که به تلافی، مقدمات دیدار رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی لغو یا تعویق می کند.

رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را پیش از دیدار با مون جائه همتای خود از کره جنوبی در واشنگتن اعلام کرد و خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را یکی از شرایط دیدار ماه آینده در سنگاپور خواند.

این در حالی است که کره‌شمالی هفته گذشته تهدید کرد در صورت اصرار آمریکا برای خلع سلاح یک‌طرفه پیونگ‌یانگ، کیم جانگ اون ممکن است از حضور در این "دیدار تاریخی" صرف‌نظر کند.

پیش از این، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام نموده بود که، کره شمالی به دلیل رزمایش آمریکا و کره جنوبی، جلسه خود را با مقامات آمریکایی کنسل می کند.

در بیانیه کره شمالی آمده است: "ایالات متحده باید پاسخگوی تحرکات نظامی تحریک آمیز خود با کره جنوبی باشد، این امر می تواند بر دیدار قریب الوقوع مقامات کره شمالی و آمریکا تاثیر بگذارد".

از سوی دیگر، در تاریخ 12 ژوئن نشست دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون تعیین شده بود. اکنون این دیدار تحت تاثیر همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا قرار گرفته است.

وزیر خارجه کره جنوبی گفته که تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ، تنها پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در 12 ماه ژوئن در سنگاپور لغو خواهد شد.
کانگ کیونگ وا در این کنفرانس افزود:« ما خواهان بر جای ماندن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ، تا مشاهده گام‌های آشکار و معنی‌دار از کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای، هستیم".

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала