گزارش و تحلیل

می گویند چرا ملت های منطقه به ایران گرایش دارند

© AFP 2023 / Mahmud Hamsمی گویند چرا ملت های منطقه به ایران گرایش دارند
می گویند چرا ملت های منطقه به ایران گرایش دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خون فلسطینی ها گردن کیست؟

یک تصمیم نا بخردمندانه رئیس جمهوری ایالات متحده منجر شد ده ها فلسطینی شهید و هزاران فلسطینی دیگر مجروح شوند و باز هم سوال می کنند چرا ملت های منطقه به ایران گرایش دارند؟
آنهایی که چنین سوال هایی را مطرح می کنند یا خود ا به حماقت می زنند یا واقعا احمق هستند که چنین سوالی را مطرح می کنند.
چگونه توقع دارند آمریکا صدها هزار مسلمان بی گناه در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین… را چه به صورت مستقیم چه با تصمیمات اشتباه مسئولانش به کشتن بدهد و بعد ملت ها به آمریکا ویا کشورهای متحد آمریکا علاقه پیدا کنند؟
زمان جنگ جهانی دوم آلمان نازی یهودیان را قتل عام کرد ولی انگلیسی ها فلسطینی ها را وادار کردند تاوان کار هیتلر را بدهند.
معلوم نیست این فلسطینی های بیچاره سر پیاز بودند یا ته پیاز.
آیا فکر می کنید اگر هیتلر پیروز می شد چه می شد؟

درگیری مردم فلسطین با نظامیان اسرائیلی در غزه - اسپوتنیک ایران
درگیری مردم فلسطین با نظامیان اسرائیلی
باز هم مشابه همین اتفاق پیش می آمد چون جهت اطلاع آنهایی که اطلاع ندارند سازمان صهیونیسم در آن زمان دو گروه شده بودند یکی با انگلیسی ها کار می کرد ودیگری با آلمان ها تا هر طرف در جنگ پیروز شود سازمان صهیونیستی بتواند نتیجه بگیرد.
بر عکس تصور بسیاری قتل عام و برخورد با یهودیان به دلایل مختلف فقط توسط آلمان نازی پیش نیامد بلکه در طول تاریخ یهودیان در بسیاری از کشورهای اروپایی از شرایط مشابهی برخوردار بودند و شهروند درجه دو و یا سه به حساب می آمدند و مجبور بودند در اردوگاه هایی به نام گیتو زندگی کنند و در بسیاری از کشورهای اروپایی به آنها هویت هم نمی دادند و آنها را شهروند و یا حتی انسان به حساب نمی آوردند.
چیزی شبیه شرایط فلسطینی های امروز.
یعنی در واقع همان بلایی که زمانی سر یهودیان آمد امروزه سر فلسطینی ها می آید در حالی که در طول تاریخ یهودی ها بدون هیچ مشکلی در فلسطین و مناطق اسلامی می زیستند و هیچوقت با آنها برخوردهایی که در اروپا می شد نمی شد.
بسیاری بر این باور هستند که دلیل برخورد اروپایی ها با یهودیان به دلایل رفتارهای خود یهودیان در جوامع خود بود، ولی به هر حال موضوع مقاله ما این نیست موضوع این است که آیا تاوان کار اروپایی ها را باید فلسطینی ها بدهند؟
اگر همین رفتار توسط هر کشور دیگری با یک سری انسان های بی دفاع شده بود آیا باز هم موضع جهانیان همین بود؟
آیا باز هم اظهار می داشتند مثلا حق مشروع فلان کشور و یا فلان رژیم است تا از خود دفاع کند و مردم را با خونسردی قتل عام کند و حتی به تک تیر اندازانی که انسان های بی گناه بیشتر را می کشند جایزه بدهند؟
آیا همین ایالات متحده باز هم همین موضع را می گرفت؟
کشورهای عربی چی؟
کاخ سفید: اتفاقات غزه در مذاکرات صلح تاثیر نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
کاخ سفید: اتفاقات غزه در مذاکرات صلح تاثیر نخواهد داشت
اگر مثلا همین رفتار را ارتش کشوری نسبت به گله ای از حیوانات انجام می داد چه؟
آیا باز هم مجامع بین المللی به این شکل سکوت می کردند؟
آیا فکر نمی کنید به همین دلیل است که ملت های مظلوم منطقه به ایران گرایش پیدا می کنند، چون ایران تنها کشوری است که از مظلومیت آنها دفاع می کند و تنها پشتوانه آنها است؟
آیا توقع دارید با این قتل عامی که شده و موضعی که کشورهای عربی همپیمان با آمریکا گرفته اند ملت فلسطین به سمت این کشورهای عربی گرایش پیدا کنند؟
آیا تصور می کنید می توان روزی صلحی برقرار کرد که پدری که فرزندش را از دست داده و یا فرزندی که پدر ویا مادر و یا خواهر و یا برادرش را از دست داده به آن پایبند باشد؟
آیا تا به حال فکر کردید چه می شود که برخی به حدی می رسند که حاضر هستند دست به عملیات انتحاری بزنند؟ یعنی از جان خود بگذرند تا چند نفر از دشمنان را بکشند تا شاید در آن دنیا به آرامش برسند؟
تا زمانی که مشکل فلسطین وفلسطینی ها حل نشده نمی توان باور داشت روزی صلحی در منطقه خاورمیانه برقرار گردد و قطعا فلسطینیان بی کس و کار تا قطره آخر خونشان خواهند جنگید چون چیزی برای از دست دادند ندارند اما طرف مقابل دارد، و روزی ممکن است برسد که طرف مقابل همه چیزش را از دست دهد.
همچنین باید بپذیریم هر روز فلسطینی ها به ایران و جبهه مقاومت نزدیک تر خواهند شد چون متوجه شده اند که تنها کس و کاری که میتوانند داشته باشند همین ها هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала