آواز خواندن توریست فرانسوی در اصفهان +ویدئو

© Fotolia / Evdohaآواز خواندن توریست فرانسوی در اصفهان +ویدئو
آواز خواندن توریست فرانسوی در اصفهان +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آواز خوانی توریست زن در مسجد خبرساز شد

به گزارش اسپوتنیک، فیلم آوازخوانی یک توریست زن فرانسوی در مسجد امام اصفهان، این روزها به کرات انتشار یافته است. برخی صدای زیبای او را تحسین میکنند و این نوع طراحی جالب که یک مکان خاص از مسجد اکو در صدا ایجاد میکند، توجه آنها را جلب کرده و برایشان تازگی دارد.

برخی کاربران مینویسند این مکان برای اذان گفتن هست و معمار با استفاده ازگنبد دوپوسته پژواک صدا را ایجاد میکند که صدای اذان شنیده شود و اینکه یک توریست در این مکان آواز بخواند فارغ از نگاه مذهبی باز هم به نوعی خلاف عرف است چرا که توریستان به عرف کشور مقصد باید احترام بگذارند. این دسته این اقدام را ناخوشایند توصیف کرده اند و میگویند این کار مانند آن است که یک مسلمان برود و در کلیسا اذان بگوید، آیا آزادانه به او اجازه این کار را خواهند داد؟!
در مقابل برخی معتقدند این محیط تبدیل به یک مکان تاریخی شده و حالت مسجد بودن را به نوعی از دست داده است و به همین دلیل این کار هیچ حتک حرمتی به شمار نمی آید، برخی کاربران از تجربه آواز خوانی خود دقیقا در همین نقطه نگاشته اند. کاربران معتقدند باید جنبه توریستی این گونه مکان ها را تقویت کنیم و این قبیل موضوعات را بولد نکنیم تا جاذبه اش برای توریستها افزایش یابد.

در این میان یکی از کاربران از ماجرای آواز "ای ایران" خواندن یک ایرانی در لوور یادآوری کرده و میگوید چطور آن زمان همه کار او را بی فرهنگی خواندند و اینجا که یک خارجی در ایران آواز میخواند میگویید بگذارید توریست ها آزاد باشند؟ قطعا این خانم قصد بی احترامی نداشته اما در مسجد که محل عبادت محسوب میشود این کار درستی نیست و قابل انتقاد از طرف افراد دگم هست و ممکن است مشکل به بار آورد. پس برای اینکه هیچ مشکلی پیش نیاید بهتر است تور لیدر همیشه کارهای خلاف عرف را به مسافران تذکر دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала