واکنش ایرانیان به خروج ترامپ از برجام + عکس

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiواکنش ایرانیان به خروج ترامپ از برجام + عکس
واکنش ایرانیان به خروج ترامپ از برجام + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران ایرانی، تصمیم ترامپ در خروج برجام را حیرت آور می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران خارج می شود.

در این خصوص کاربران ایرانی بلافاصله موضع گیری نمودند و نگرانی خود را ابراز داشته اند. یکی از کاربران ایرانی می گوید: بدترین اتفاق ممکن اینه که امشب ترامپ موضعی در قبال برجام بگیره که دوباره مشروط به مذاکره بشه! دوباره برو و بیاهای ظریف و دیپلمات ها،دوباره شل و سفت کردن ها و ادامه فشار بر مردم.

کاربر دیگری به طنز می نویسد: ﺍﻣﺸﺐ ﻣﺚ ﺩﯾﺸﺐ ﻧﯿﺴﺖ، ﻫﯿﭻ ﺷﺒﯽ ﻣﺚ ﺍﻣﺸﺐ ﻧیست. برجام روحانی

برخی نیز این خبر را شایعه می دانند. سمیه جلیلی می نویسد: " دوستان این هشتگ #untr_US_table برای فشار به ترامپ است و دفاع از برجام پیامش دفاع از دیپلماسی است امید به اینکه همه مناقشات جهانی با مذاکره حل بشه و هیچ توافقی با قلدری و زورگویی بهم نخوره.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

لغو تحریمها علیه ایران متناسب با اقدامات ایران برای از بین بردن برنامه هسته ای اش و در جهت منافع ملی آمریکا خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала