استفاده ترامپ از شركت جاسوسى اسرائيل برای خروج از برجام

© AP Photo / Evan Vucciاستفاده ترامپ از شركت جاسوسى اسرائيل برأي خروج از برجام
استفاده ترامپ از شركت جاسوسى اسرائيل برأي خروج از برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاوران ترامپ از طریق یک شرکت جاسوسی اسرائیلی سعی کردند تا با انجام عملیات کثیف، پروژه خروج از توافق هسته ای تسهیل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آبزرور، مشاوران ترامپ از طریق یک شرکت جاسوسی اسرائیلی سعی کردند تا بر ضد افراد مرتبط با برجام در دولت سابق امریکا "عملیات کثیف" انجام دهند تا پروژه خروج از توافق هسته ای تسهیل شود.

افراد ترامپ در ماه مه 2017 با بازرسان یک آژانس خصوصی اطلاعاتی اسرائیلی ارتباط برقرار کردند تا عملیات های کثیفی را علیه بن رودز، از مشاوران ارشد امنیت ملی در دولت باراک اوباما و کالین کال، معاون دستیار رئیس جمهوری سابق آمریکا به اجرا درآورند. این اقدامات بخشی از تلاش ها برای بی اعتبار کردن توافق هسته ای بوده است.

یک فرد مطلع از جزئیات "کمپین حقه های کثیف" گفت: هدف آن بود که افرادی که برای ترامپ کار می کنند اشخاص تاثیرگذار در توافق هسته ای را بی اعتبار کنند تا بدین ترتیب خروج از آن آسان تر شود.

جک استراو، وزیر سابق خارجه انگلیس درباره گزارش آبزرور اظهار داشت: این اتهاماتی غیرعادی و هولناک و همچنین نشان دهنده استیصال بسیار زیاد ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مورد نه فقط بی اعتبار کردن توافق هسته ای بلکه تضعیف افراد مرتبط با آن است.

یک دیپلمات سابق انگلیسی که تجربه زیادی در مذاکرات بر سر توافقنامه های صلح بین المللی دارد، به شرط ناشناس ماندن، اظهار داشت: چنین کاری بسیار زشت است. تمام هدف مذاکره این است که از چنین حقه هایی استفاده نشود.

نتانیاهو در نمایشی تلویزیونی ادعا کرد که حدود نیم تن اسناد در مورد پرونده هسته ای ایران بدست آورده است و این اسناد نشان می دهد ایران پیش از برجام، برای رسیدن به تسلیحات هسته ای تلاش می کرده و پس ‌از این توافق نیز ایران فعالیت ها را به‌ صورت مخفیانه ادامه می دهد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام در 17 ژانویه 2016 تاکنون 10 بار پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای را تائید کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала