ادعای وزارت خارجه آمریکا بر موثق بودن مدارک نتانیاهو

© AP Photo / J. Scott Applewhiteادعای وزارت خارجه آمریکا بر موثق بودن مدارک نتانیاهو
ادعای وزارت خارجه آمریکا بر موثق بودن مدارک نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که واشنگتن اسناد اسرائیل در خصوص پنهان کاری هسته ای ایران را موثق می داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن اگزماینر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که اسناد محرمانه‌ای تل‌آویو از برنامه هسته‌ای ایران موثق بوده و اثباتی بر دروغگویی ایران است.
این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد توافق هسته‌ای منعقد شده میان ایران و ۱+۵، بر مبنای حسن‌نیت بنا نشده و اسناد به‌دست‌آمده از سوی بنیامین نتانیاهو ثابت می کند که ایران بی‌تردید دروغگو است.
گفتنی است نتانیاهو شب گذشته اظهاراتی ضد ایرانی مطرح کرد و گفت حرف‌هایش بر پایه اسناد موثقی است که نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از یکی از سایت‌های محرمانه ایران واقع در منطقه شورآباد تهران به‌دست آورده‌اند!
به ادعای وی این مدارک که شامل ۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل ثبت شده بر روی ۱۸۳ عدد سی‌دی است به پروژه هسته‌ای عماد مربوط است و نشان می‌دهد که ایران علیرغم وجود برجام، مخفیانه دنبال تسلیحات هسته‌ای بوده است.
پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا در تایید بیانیه‌ای که کاخ سفید در دفاع از نتانیاهو صادر کرد، گفت: آمریکا اسناد نتانیاهو را موثق ارزیابی می‌کند و ایران مجموعه گسترده‌ای از برنامه هسته‌ای خود را از دید جهان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنهان کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала