دستورالعمل ترامپ برای تقابل با ایران

© AP Photo / Andrew Harnikدستورالعمل ترامپ برای تقابل با ایران
دستورالعمل ترامپ برای تقابل با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستورالعمل ترامپ برای سران عرب حاشیه خلیج فارس ارسال شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «الرای کویت»،دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌های متعدد به سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دستور العمل 11 ماده‌ای به آنها ابلاغ کرده است.

بر طبق گفته های منابع آمریکایی ترامپ نامه‌هایی را برای رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال کرده که شامل نکات مختلفی است:  تاکید بر دوستی مستحکم بین آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ادامه این دوستی.   تاکید بر ضرورت وحدت مواضع برای مقابله با خطر ایران که بی ثباتی منطقه را موجب می شود.

    تاکید بر تعهد آمریکا به امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس از نظر اخلاقی و اشاره به اینکه این موضوع به نفع آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

    تاکید بر این نکته که مبارزه با ایران به صورت بهتر نیازمند همگرایی و همبستگی در داخل شورای همکاری خلیج فارس و ائتلاف قوی آن با مصر و اردن و سایر کشورهای دیگر دوست است.

    هشدار به این نکته که آمریکا به تنهایی مسئولیت مقابله با برنامه‌های ایران! را در صورت ادامه اختلافات میان متحدان عرب در شورای همکاری خلیج فارس بر عهده نخواهد گرفت.

    نامه‌های ارسال شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سران کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنین بر ضرورت رایزنی‌ها بین آمریکا و این کشورها درباره اقدامات آینده واشنگتن در قبال ایران تاکید کرده است. آمریکا همچنین خواستار حمایت کشورهای مذکور از مواضع آمریکا و حمایت و پشتیبانی و تأیید کشورهایی نظیر مصر و سایر دولت‌ها از مواضع آمریکا در قبال ایران شده است.

پیش از این دونالد ترامپ اعلام کرده بود که کشورهای حاشیه خلیج فارس بزرگترین برنده حضور نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند. همچنین کارمندان ارشد دولت آمریکا نظیر جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور نیز گفته‌اند که آمریکا از زمان حملات 11 سپتامبر تاکنون بیش از 6 تریلیون دلار هزینه کرده است و انتظار دارد که پایتخت‌های عربی نقش بیشتری در مقابله با ایران ایفا کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала