ضعف اسرائیل در حمله به مراکز هسته ای ایران

© REUTERS / Abir Sultan/Poolضعف اسرائیل در حمله به مراکز هسته ای ایران
ضعف اسرائیل در حمله به مراکز هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسراییل درارتباط با مقابله نظامی با ایران گفت: اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شریه جروزالم پست،ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسراییل درارتباط با مقابله نظامی با ایران گفت: اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

او در ادامه افزود: اسراییل نمی تواند به همان روشی که به تاسیسات هسته‌ای سوریه آسیب زد، به طور موفقیت‌آمیزی برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد. آنچه در سوریه انجام دادیم را در ایران نمی‌توانیم انجام دهیم. سوریه نسبتا نزدیک است و تمام تاسیسات هسته‌ای آن تنها در یک سازه خلاصه شده بود. بنابراین، وقتی این سازه نابود شد، تمام توانمندی هسته‌ای این کشور نابود شد؛ البته تا زمانی که آنها (سوری‌ها) تصمیم بگیرند دوباره یک راکتور جدید بسازند. در مورد ایران، فاصله دورتر است و سایت‌های مختلف، عمدتا زیرزمین پراکنده شده اند. توانایی اسرائیل برای از بین بردن قابلیت‌های هسته‌ای ایران بسیار کمتر و به قابلیت‌های متفاوتی نیاز است [که ما آن‌ها را در اختیار نداریم].

اولمرت در مورد برنامه‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص تصحیح یا لغو توافق جامعه بین المللی با ایران تا ماه مه به درخواست نتانیاهو، اظهار داشت که با ایده نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور آمریکا موافق نیست.
وی گفت: من مطمئن نیستم حق با ترامپ باشد. اگر جایگزینی وجود دارد، توافق هسته‌ای را تغییر دهید؛ اگر نه، برای تغییر توافق عجله نکنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала