برگزاری دادگاه عوامل حمله تروریستی به تهران

© AFP 2023 / Omid Vahabzadehبرگزاری دادگاه عوامل حمله تروریستی به تهران
برگزاری دادگاه عوامل حمله تروریستی به تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی ایران در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در این جلسه 8 نفر از عوامل گروهک تروریستی داعش حضور دارند و جلسه با حضور وکلای مدافع متهمان، 8 متهم و خانواده کشته شدگان برگزار شد.

خروج متهم از کشور در سال 94

براساس متن کیفرخواست قرائت شده س.م یکی از متهمان در سال 94 از کشور خارج شده و به داعش پیوسته است و در سال 96 با سلاح و مهمات جنگی در حالی که کمربند انتحاری به خود بسته بوده است وارد کشور می‌شود. علت عدم همکاری مستقیم و اعزام نشدن س.م به تهران برای انجام عملیات تروریستی در حرم آیت الله خمینی و مجلس شورای اسلامی ایران هماهنگی برای انجام عملیات‌های دیگر بوده است.

دستگیری متهمان در 20 روز

تمامی متهمین در بازه زمانی 17 خرداد 96 تا سوم تیر 96 بازداشت شده‌اند تمامی متهمین حاضر در دادگاه در بازه زمانی 17 خرداد 96 تا سوم تیر 96 بازداشت شده‌اند. در بین اتهامات متهمین اتهاماتی همچون خرید، حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک، نیمه سنگین و سنگین نیز وجود دارد.

پرونده ۲۶ متهم دارد/ فردا جلسه رسیدگی به اتهامات اولین متهم پرونده است

قاضی صلواتی گفت: پرونده ۲۶ متهم دارد که کیفرخواست بقیه اعضای گروه نیز در جلسات دیگر و با حضور متهمان و وکلایشان قرائت خواهد شد و فردا جلسه رسیدگی به اتهامات اولین متهم پرونده است

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала