گزارش و تحلیل

یهودی ای مسلمان تر از ده ها مدعی اسلام

© AP PhotoCannes Film Festival
Cannes Film Festival - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همزمان با وقتی که ده ها رهبر کشورهای عربی مدعی مسلمانی گرد هم آمدند تا اجلاسی به نام قدس برگزار کنند و سخنی از قتل عام فلسطینی ها در غزه به میان نیاوردند یک هنرپیشه یهودی آمریکایی جایزه دو ملیون دلاری خود در اعتراض به کشتار مسلمانان فلسطینی رد کرد.

خانم ناتالی پورتمان که اصالتی اسرائیلی دارد اظهار داشت که شرمش می آید به سرزمینی برگردند که در آن ساده ترین موارد مربوط به حقوق بشر رعایت نمی شود و اسرائیلی ها فلسطینی ها را به این شکل فجیع قتل عام می کنند.

بسیاری از مردان مدعی مسلمانی حاضر هستند مردانگی خود را برای مبالغی بسیار کمتر از این مبلغ بفروشند و یادی از قتل عام فلسطینی ها به میان نیاورند.

هفته قبل مقامات اسرائیلی تک تیر اندازی را که به شکار فلسطینی های بی دفاع پرداخته بود تشویق کردند و فردی را که فیلم این عمل این سرباز را گرفته بود تنبیه.

شاید اگر فیلم هدف گیری یک سگ یا گربه توسط یک تک تیر انداز در رسانه های بین المللی منتشر می شد همه مجامع بین المللی به اعتراض بر می خواستند اما انتشار فیلم کشتار فلسطینی ها توسط تک تیراندازان اسرائیلی هیچ واکنشی حتی از رهبران عرب مدعی مسلمانی در بر نداشت.

البته صرف اینکه فردی ادعای مسلمانی کند به این معنا نیست که وی مسلمان است واگر هم فردی که ادعای مسلمانی ندارد پایبند اصول دین باشد از آن مسلمان مسلمان تر به حساب می آید.

برخی فکر می کنند همین که فردی شهادتین را بر زبان بیاورد مسلمان یه حساب می آید در حالی که اسلام دینی است که همه اهل کتاب را پیشینیان خود می داند و خود را مکمل بقیه ادیان.

این بدین معنا است که اسلام ادامه آنچه است که همه پیامبران الهی قبلی برای محقق شدنش تلاش می کردند و اسلام هیچ وقت بقیه ادیان را نفی نمی کند.

وقتی فردی حتی اگر مسلمان نباشد اصول اسلام که همانا احترام به انسانیت است را محترم بشمارد از هر دینی که باشد از مسلمانی که برای منافع خود حق الناس را زیر پا می گذارد مسلمان تر است چون مبنای اسلام بر احترام به حق الناس می باشد.

خانم پورتمن با رفتار خود نشان داد که بسیاری از یهودی ها بخوبی می دانند که مشکل مسلمانان با یهودی ها نیست بلکه با صهیونیسم است که اشغال سرزمین ها دیگران و قتل عام مردم برای محقق شدن اهدافش را مباح می داند.

مسلمانان به هیچ وجه به دنبال قتل عام یهودیان نبودند و نمی باشند و وقتی به حمایت از فلسطینیان بر می خیزند به این دلیل نیست که فلسطینیان مسلمان هستند بلکه اگر فلسطینیان تابع دین دیگری نیز بودند واکنش اسلامی اقتضا می کرد تا از آنها حمایت کنند.

شاید بد نباشد در این مورد به هیاهوی رسانه ای اخیر مبنی بر اینکه قرار است یک جنگ مستقیم میان ایران و اسرائیل در بیافتد اشاره کرد.

برخی رسانه های صهیونیست تلاش دارد این ذهنیت را ایجاد کنند که ایرانی ها در صدد نابودی یهودیان می باشند.

به هیچ وجه چنین چیزی مصداقیت ندارد، تاریخ ثابت کرده که ایرانی ها هیچ وقت با یهودیان مشکل نداشتند و ندارند.

طبق اسناد تاریخی خود یهودیان کوروش کبیر ایران منجی یهودیان به حساب می آید و در طور تاریخ تنها کشوری که یهودیان بدون هیچ مشکلی در آن زندگی کردند و می کنند ایران بوده و هست.

ایرانی ها در واقع مانند خانم پورتمن و بسیاری از یهودیان دیگر جهان با رفتارهای نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی مخالف می باشند ودر مقابل آن ایستاده اند نه با موجودیت یهودی ها.

وقتی هواپیماهای اسرائیلی مستشاران ایرانی در سوریه را به صورت مستقیم هدف قرار می دادند بخوبی می دانستند که با واکنش ایران مواجه خواهند شد و احتمالا سران رژیم صهیونیستی عمدا به دنبال آن هستند که ایرانی ها را وادار به واکنش کنند تا مدعی تهدید ایران برای یهودیان شوند در حالی که چنین تهدیدی هیچ وقت وجود ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала