کودکان دمشقی از پشت بام ها حمله ی آمریکا را تماشا کردند

© AP Photo / Hassan Ammarکودکان دمشقی از پشت بام ها حمله ی آمریکا را تماشا کردند
کودکان دمشقی از پشت بام ها حمله ی آمریکا را تماشا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنین دمشق به اسپوتنیک درباره ی لحظه ی آغاز حمله ی موشکی آمریکا و متحدنیش به سوریه شرح دادند.

ابوعلی یکی از ساکنین محله ی رکن الدین که در نزدیکی روستای برزه قرار دارد به اسپوتنیک گفت: " ما از صدای انفجار بیدار شدیم. در خانه شیشه های و وسایل می لرزیدند. ما بلافاصله به پشت بام رفتیم تا ببینیم که چه اتفاقی افتاده است. ما فهمیدیم که مرکز تحقیقات علمی در برزه را بمباران می کنند که کاملا نزدیک به ماست. به خوبی قابل دید بود که موشک های سیستم پدافند هوایی به موشک های دشمن برخورد کردند. از برخورد آنها نور روشنی پخش شد و صدای بلندی به گوش رسید. مت خودم دیدم که تقریبا 5 موشک از زمین بلند شدند و به موشک های آسمان برخورد کردند. "
جعفر مهنا خبرنگار سوری در دمشق زندگی می کند. او به اسپوتنیک شرح داد: " هیچ از از منطقه ی من به زیر زمین نرفت. سوری ها آنقدر به خطرات طی 8 سال اخیر عادت کرده اند که وحشت نکردند و به خاطر حملات مخفی نشدند. به ویژه این موضوع جالب توجه بود که تمامی بالکون ها و بام ها پر بود از بچه هایی که به موشک ها و کار پدافند هوایی نگاه می کردند. پس از طلوع خورشید مردم به مرکز شهر رفتند و در مقابل سازمان مرکزی رادیو و تلویزیون پیروزی ارتش پدافند هوایی سوریه را جشن گرفتند.
روز 14 آوريل آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала