ادامه حمایت های جهانی از رئیس‌جمهور سوریه

© REUTERS / SANAادامه حمايت هاي جهاني از رئیس‌جمهور سوریه
ادامه حمايت هاي جهاني از رئیس‌جمهور سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پسر رئيس جمهور سابق مصر، به بشار اسد نامه نوشت.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از تسنيم، پسر رئیس‌جمهور اسبق مصر در نامه‌ای به رئیس‌جمهور سوریه حمله نظامی مثلث غربی به این کشور را محکوم و تأکید کرد که سوریه قلب تپنده جهان اسلام است.

عبدالحکیم عبدالناصر در این نامه، حمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه را تداعی‌کننده تجاوز سه‌جانبه اسرائیل، فرانسه و انگلیس به مصر در سال 1956 خواند و اظهار داشت: «در آن زمان، مصر در برابر این تجاوز ایستاد و سوریه اعلام کرد دمشق در کنار قاهره می‌ایستد و البته جنگ کانال سوئز گورستان استعمار با آن چهره زشتش شد و سوریه نیز قلب تپنده جهان اسلام است. ما از مصر، سرزمین جمال عبدالناصر اعلام می‌کنیم، قاهره در کنار دمشق می‌ایستد».

روز 14 آوریل آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала