قیمت واقعی دلار چقدر است؟

© REUTERS / Raheb Homavandi/TIMA/Files؟قیمت واقعی دلار چقدر است
؟قیمت واقعی دلار چقدر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت دلار در ایران هر روز رکورد تازه و عجیبی بر جای می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اتاق خبر 24، با اینکه قیمت دلار در ایران در چند روز گذشته رکوردهای جدیدی بر جای گذاشته ولی نکته جالب آنجاست که هنوز دولتمردان ایران به این آشفته بازار واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

قیمت دلار در بازار غیر رسمی ایران معادل 6000 تومان فروخته می شود و مردم ایران برای خرید دلار صفهای طولانی جلوی صرافی ها بسته اند، قیمت دلار در ایران تا چه حدی افزایش خواهد یافت؟

اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور ایران زمانی که دلار از 5200 تومان عبور کرد از این افزایش قیمت حمایت کرد و گفت: اینکه قیمت دلار بالا رفت کار خوبی بود چاره‌ای نبود چون قیمت دلار را مصنوعی پایین نگاه داشته شده بود، وقتی سطح عمومی قیمت‌ها بالا می‌رود دلار هم بالا می‌رود. نمی شود تقاضای عمومی قیمت‌ها بالا رود اما دلار بالا نرود چرا که این موجب شکست اقتصاد می شود. این اظهارات در حالی مطرح شد که قبلاً‌ حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرده بود که دولت به هیچ وجه دنبال گرانی دلار نیست و زمانیکه دلار به مرز 4800 تومان رسیده بود، آقای روحانی ضمن رد این قیمت برای دلار در بازار آزاد به مردم اطمینان داده بود که خیالتان بابت دلار راحت باشد.

قیمت واقعی دلار بنا بر اظهار نظر آل اسحاق 4200 تومان می باشد.

آل اسحاق، رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران درخصوص افزایش قیمت دلار گفت: نرخ واقعی دلار نهایتا 4200 تومان است که نرخ 5600 تومانی موجود در بازار اصلا واقعی نیست.

او در ادامه افزود: اما عزمی هم برای کنترل این بازار وجود ندارد. این در حالی است که ارزش پول ملی 40 درصد افت کرده است. ما شاهد این پدیده هستیم که برخی در صحبت‌های خود می‌گویند که "افزایش نرخ دلار به نفع اقتصاد ایران است"، در صورتی که طرح این موضوع به این شکل عملا بی‌انصافی در حق مردم است.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران در خصوص این که آیا عزمی برای کنترل ارز وجود دارد؟ گفت: با چیزی که می‌بینیم می‌شود گفت که دولت عزمی برای کنترل بازار ندارد و احتمالا تصمیماتی که در این زمینه گرفته می‌شود بیش از اینکه اقتصادی باشد سیاسی است یا بر اساس برخی پیش‌بینی های جهانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала