فناوری جدید تبدیل زباله در روسیه

© AP Photo / Nick Utفناوری جدید تبدیل زباله در روسیه
فناوری جدید تبدیل زباله در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان انستیتو فولاد و آلیاژهای مسکو فناوری تبدیل زباله های صنعتی و معیشتی با استفاده از حرارت زیاد را طرح ریزی کرده اند که امکان می دهد این روند بدون پخش مواد مضر صورت گرفته و بطور همزمان انرژی گرمایی و برق تولید شود. این مطلب را تدوین کنندگان طرح مربوطه به اسپوتنیک اعلام کردند.

نمونه تجربی اولین آزمایشات تولید را با موفقیت سپری کرده است. مزیت اصلی فناوری جدید نبودن پس مانده های دوباره است. سازندگان می گویند فناوری انها امکان می دهد مسئله از بین بردن زباله دانی ها و تبدیل زباله ها حل شود.
برای اساس فناوری جدید، یک کوره کوچک سالانه بیش از 170 هزار تن از زباله های معیشتی جامد را تبدیل کرده و 34 هزار تن سرباره قابل استفاده برای تولید محصولات گوناگون ریخته گری از جمله برای جاده سازی و دیگر فراورده ها را تهیه می کند.
همچنین در جریان تبدیل زباله هر ساعت حدود 2.5 تن بخار با دمای 400 درجه سانتی گراد و سالانه 432 هزار تن بخار ایجاد می شود که امکان می دهد بیش از 4320 مگاوات برق تولید گردد. این مقدار برق برای تامین نیازهای یک شهر کوچک کفایت می کند.
طبق برآوردهای اولیه برای ساخت و راه اندازی کارخانه تبدیل زباله بر اساس فناوری جدید حدود 80 میلیون یورو سرمایه گذاری لازم است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала