خواص برنج برای سلامت بدن

© Fotolia / NorGalخواص برنج برای سلامت بدن
خواص برنج برای سلامت بدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنج سطح قند خون را تثبیت می کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات منتشره، برنج در اکثر نقاط جهان به‌عنوان بخش اصلی بسیاری از وعده‌های غذایی استفاده می‌شود. بیش از نیمی از جمعیت جهان از این غله‌ی مهم تغذیه می‌کنند. از جمله خواص برنج برای سلامتی می‌توان به تأمین فوری انرژی، تنظیم و بهبود حرکات روده، تثبیت سطح قند خون و کاهش روند پیری اشاره کرد. برنج همچنین در تأمین ویتامین B1 در بدن نیز نقش دارد.

تقویت متابولیسم، مراقبت از پوست، کمک به هضم، کاهش فشار خون بالا، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و حفاظت در برابر دیسانتری، سرطان و بیماری‌های قلبی از دیگر خواص برنج به‌شمار می‌روند.

این خواص در بیش از چهل هزار نوع از این دانه‌ی غلات وجود دارد. برنج به دو دسته‌ی اصلی دانه‌های کامل و برنج سفید تقسیم می‌شود. دانه‌های کامل برنج که به شکل اولیه و خالص هستند، ارزش غذایی بالایی دارند. اما در برنج سفید، سبوس از دانه‌ی اصلی جدا می‌شود که ارزش غذایی آن را کمتر می‌کند. افراد با توجه به نیازهای آشپزی، دسترسی و انواع خواص برنج برای سلامتی، از گونه‌های مختلف دانه‌های این غلات استفاده می‌کنند.

برنج همچنین با توجه به طول دانه تقسیم‌بندی می‌شود. در غذاهای آسیایی از برنج دانه‌بلند استفاده می‌شود و کشورهای آمریکایی، دانه‌های متوسط و کوتاهِ برنج را ترجیح می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала