اخراج دیپلمات های روسیه از آمریکا

© AP Photo / Evan Vucciترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ روز دوشنبه دیپلمات های روسیه را اخراج خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ با توصیه مشاوران خود در خصوص اخراج تعدادی از دیپلمات های روسیه از آمریکا در جواب به مسمومیت جاسوس سرگی اسگریپال کارمند سابق سازمان اطلاعات بریتانیا و دخترش موافقت کرد.

سرگئی اسکریپال 66 ساله، افسر اطلاعاتی سابق روسیه و دخترش یولیا روز چهارم مارس در حالت بیهوشی در شهر سالزبوری انگلیس پیدا شدند. پس از آن اعلام شد که این دو با نوعی ماده مورد استفاده در ساخت تسلیحات شیمیایی که توسط شوروی سابق برای مصارف نظامی تولیده می شده است، مسموم شده‌اند.

مطابق با اطلاعات منابع آشنا با وضعیت نامبرده «اخراج دهها دیپلمات روسیه» ممکن خواهد بود. خبر اخراج آنها به احتمال زیاد روز دوشنبه، 26 ماه مارس اعلام خواهد شد. اما گفته می شود، که دونالد ترامپ ممکن است در این تصمیم تجدید نظر کند.

ولادیمیر جباروف معاون اول رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه اعلام نمود که اگر مقامات آمریکا دست به چنین کاری بزنند، باید در انتظار جواب مشابه فوری روسیه باشند.

وی در ادامه افزود که «ترامپ بعید است به خاطر بلندپروازی های ترزا می به وخامت مناسبات با روسیه روی آورد. ترامپ سیاستمداری است که کارهایش قابل پیش بینی نیست. فکر نمی کنم همچنین کاری بکند. روسیه و آمریکا خودشان مسائل زیادی دارند که ترامپ بخواهد از ترزا می حمایت کند، به ویژه با توجه به اینکه  اتهامات وی کاملا بی اساس است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала