آمريکا: طرح اتمام حمایت واشنگتن از عربستان رای نیاورد

© Sputnik / Denis Petrov /  مراجعه به بانک تصاویر آمريکا: طرح اتمام حمایت واشنگتن از عربستان در یمن رای نیاورد
آمريکا: طرح اتمام حمایت واشنگتن از عربستان در یمن رای نیاورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مجلس سناي آمريکا، طرح اتمام يا ادامه حمايت آمريکا از ائتلاف عربي در يمن به تصويب گذاشته شد.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طرح توقف حمایت آمریکا از عربستان در مجلس سنا رای نیاورد. روز گذشته در سنا، طرح پایان یا ادامه حمایت‌های نظامی این کشور از ائتلاف کشور‌های عربی به رياست عربستان سعودی در یمن تصمیم گیری کرد.
باب کورکر عضو مجلس سنای آمریکا در خصوص ارجحيت بر توقف اين طرح گفت: "برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا ملاحظات خود را درباره رفتار‌های عربستان سعودی در یمن به وليعهد عربستان متذکر شدند…نیرو‌های آمریکایی در جنگ یمن مشارکت داشتند که باعث چنین فاجعه انسانی در این کشور شده است".
گفتني است، سه سناتور از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا خواستار طرح اين مسئله در سنا شدند، آنها بر این عقیده هستند که دخالت نظامی آمریکا در مناقشه یمن غیرقانونی است و پنتاگون برای این کار از کنگره مجوز نگرفته است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала