ساختمان پلاسکو چهارصد روز پس از حادثه + عکس

© Photo / Soheil Ghanbarzadehساختمان پلاسکو چهارصد روز پس از حادثه + عکس
ساختمان پلاسکو چهارصد روز پس از حادثه + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از گذشت حدود ۴۱۰ روز پس از فروریختن پلاسکو، کسبه‌ این مرکز تجاری خواهان ساخت هر چه زودتر این ساختمان و بازگشت به فضای فعالیت سابق خود هستند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،«ساختمان پلاسکو» بعد از بازار بزرگ تهران، یکی از مهمترین مراکز توزیع پوشاک مردانه در تهران به شمار می‌رفت، از دو بخش یعنی یک برج 17 طبقه و یک بخش 5 طبقه تشکیل شده بود که بر اثر حادثه آتش سوزی، برج17 طبقه به مساحت زیربنای 29 هزار مترمربع به صورت کامل تخریب؛ اما ساختمان 5 طبقه پشت این برج از حادثه مصون ماند و دچار هیچگونه آسیبی نشد. هم اکنون و پس از گذشت حدود ۴۱۰ روز پس از فروریختن پلاسکو، کسبه‌ای که در بخش 17 طبقه مستقر و مغازه‌های خود را از دست داده بودند، خواهان ساخت هر چه زودتر این ساختمان و بازگشت به فضای فعالیت سابق خود هستند و عنوان می‌کنند واحدهای صنفی جدید (پاساژ نور) رونق کسب و کارشان در پلاسکو را نداشته است. کسبه‌ای که در بخش 5 طبقه و پشتی برج مستقر هستند نیز خواهان استقرار و آغاز به کار دوباره در واحدهای صنفی خود هستند، تقاضایی که در تضاد آشکار با برنامه بنیاد مستضعفان برای ساخت برج یکدست و جدید تجاری در فضای هر دو ساختمان است و این عدم هماهنگی بین کسبه تا موضوع ساخت مجدد ساختمان پلاسکو را تا حدودی پیچیده کرده است.

​این ساختمان صبح روز پنجشنبه، 30 دی 1395 دچار آتش‌سوزی شده بود که تلاش آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش بی فایده بود و در نهایت این ساختمان فرو ریخت. در پی این حادثه تعدادی از آتشنشانان جان خود را از دست دادند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала