وزارت دفاع انگلیس: روسیه دهانش را ببندد و عقب نشینی کند

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniوزارت دفاع انگلیس خواستار عقب نشینی مسکو شد
وزارت دفاع انگلیس خواستار عقب نشینی مسکو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع انگلیس در پاسخ احتمالی به اخراج دیپلمات های این کشور از مسکو گفت: روسیه باید عقب نشینی کند و دهان خود را ببندد.

به گزارش اسپوتنیک، گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس گفت: ما در انتظار واکنش روسیه نسبت به آنچه ما انجام داده ایم هستیم و در مورد اقدامات تلافی جویانه سخن گفت. 

وزیر دفاع انگلیس گفت: ما در انتظار پاسخ مسکو به آنچه ما انجام دادیم خواهیم بود. این یک اقدام کاملا بی رحمانه که روسیه در سالزبری انجام داده است و ما به آن پاسخ دادیم. اگر صادقانه بگویم، روسیه باید عقب نشینی کرده و دهان خود را ببندد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس طی سخنان خود در 14 مارس در پارلمان این کشور، روسیه را به مسمومیت سرگئی سکریپال و جولیا دختر وی کرد.

وزارت امور خارجه روسیه این اتهامات را رد کرد و سفارت این کشور در لندن به وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این مسئله نیاز به تحقیق مشترک دارد.

نخست وزیر انگلیس ضمن نادیده گرفتتن این اظهارات، لیست اقدامات تلافی جویانه علیه روسیه را اعلام کرد. لندن خواستار اخراج 23 دیپلمات روسیه و توقف تمام ارتباطات دوجانبه را با مسکو است. همچنین دعوت نامه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای بازدید از پایتخت انگلیس را لغو می کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، روز پنج شنبه گفت در پاسخ به این اقدام لندن، دیپلمات های انگلیس از این کشور اخراج شده و این اقدام بزودی روی خواهد داد.

وزیر دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که اقدامات روسیه را به دقت بررسی خواهد کرد.

گفتنی است که تنش‌های روسیه و انگلیس از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала