برابری جنسی در هواپیمایی ملی ایران +عکس

© REUTERS / Regis Duvignau برابری جنسی در هواپیمایی ملی ایران +عکس
برابری جنسی در هواپیمایی ملی ایران +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازتاب خبر اولین فراخوان جذب خلبان زن در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت هاپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) برای اولین بار در سالگرد تاسیس 57 سالگی خود فراخوان سالانه اش را کمی متفاوت از سالهای پیش منتشر نمود. در این فراخوان برای اولین بار دعوت به همکاری از خلبانان زن نیز شده است.

Публикация от bardia (@bardiiii) Фев 24, 2018 в 11:53 PST

در خبرهایی که در این رابطه منتشر می شود گفته می شود خانم فرزانه شرففبافی مدیر عامل شرکت هما بیان کرده است که تعداد خلبانان زن در حال حاضر در کشور چشمگیر است. وی اظهار داشته است که طبق این فراخوان و ثبت نام بانوان پس از برگزاری آزمون‌های ورودی قطعا مرحله گزینش برمبنای شایستگی افراد بین مردان و زنان خلبان انجام خواهد شد. مدیر عامل هما اشاره داشت که در حال حاضر ۵ مدیرکل زن در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در حال فعالیت هستند و تعداد یک هزار و ۷۸۰ زن در هما شاغل بوده و نزدیک به ۴ هزار نفر خانم دیگر نیز در این صنعت در قالب آژانس‌های هواپیمایی و یا شرکت‌های مربوطه برای هما کار می کنند.

اما اگر تاریخچه خلبانان زن را بررسی کنیم میتوان گفت تعداد آنها انگشت شمار بوده است چرا که به گزارش همشهری تا سال 94 فقط 6 خلبان زن در صنعت هوایی ایران مشغول به‌کار بوده‌اند. و این اقدام شرکت هما توجه همگان را به خود جلب کرده است.
کاربران شبکه های اجتماعی نیز در این خصوص بحث و گفتگو را آغاز کرده اند. برخی پیج ها با این پرسش که "حاضرید با خلبان زن پرواز کنید یا خیر ؟" کاربران را به چالش کشیده اند.
لازم به ذکر است که اغلب کاربران پاسخ مثبت داده اند و معتقدند مهارت و توانایی خلبان در درجه اول اولویت قرار دارد و فارغ از بحث جنسیتی باید به این مساله نگریست.

ناگفته نماند که برخی کاربران اساسا از طرح چنین پرسشی آزرده خاطر شده اند و معتقدند این پرسش به گونه ای پیش داوری علیه قشر زن را انتقال میدهد. کاربران موافق دقت بیشتر زنان و مهارت توجه چند وجهی را علت موافقت خود با خلبان زن دانسته اند و برخی کاربران در این میان تجربیات پرواز های موفق خود با خلبان زن را به عنوان نمونه بیان کرده اند. مخالفان نیز ایرادهای برخی زنان در رانندگی را به عرصه خلبانی تعمیم داده اند و معتقدند با خلبان مرد احتمالا آسایش بیشتری خواهند داشت.
کاربران زن و کاربران مدافع حقوق زنان امیدوارند شاهد تساوی خلبانان زن و مرد باشند و برای خلبانان زن آینده شرکت هما ارزوی موفقیت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала