گزارش و تحلیل

نمایشگاه صنایع دستی ایران در جام جهانی 2018 روسیه

© Photo / Rima Usefi / Esfahanنمایشگاه صنایع دستی ایران در جام جهانی 2018 روسیه
نمایشگاه صنایع دستی ایران در جام جهانی 2018 روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 روسیه نمایشگاهی از محصولات صنایع دستی ایران به منظور ترویج آثار و فرهنگ ایران در مسکو برگزار خواهد شد.

خانم پویا محمودیان سرپرست دفتر صادرات صنایع دستی ایران درباره برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع دستی ایران همزمان با مسابقات جام جهانی روسیه گفت:‌ در جام جهانی روسیه نمایشگاه یا بازارچه‌ای از صنایع دستی کشور به منظور ترویج فرهنگ ایرانی برگزار خواهد شد.

خانم پویا محمودیان در این زمینه با خبرگزاری اسپوتنیک به گفت و گو پرداخت.

ما در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران در شهر مسکو هستیم و تصمیم داریم این نمایشگاه را به صورت یک بازارچه و در یکی از پارکهای پرتردد این شهر دایر کنیم. ما خیلی تاکید داریم که این نمایشگاه همزمان با رقابتهای جام جهانی روسیه برگزار شود، به این دلیل که ایرانیان بسیاری از سراسر دنیا در این مقطع زمانی به روسیه سفر می کنند و دوم برای آشنایی مردم روسیه و گردشگران خارجی که برای بازیهای جام جهانی 2018 به روسیه خواهند آمد و صنایع دستی ایرانی برای آنها جذابیت دارد.

خانم محمودیان گفت: در حال حاضر دقیقا مشخص نیست، اما ممکن است که برای دایر کردن نمایشگاه صنایع دستی ایران در سایر شهرهای میزبان رقابتهای جام جهانی برنامه ریزی هایی انجام شود، ولی فعلا شهر مسکو مد نظر ماست. جام جهانی یک رویداد خیلی منحصر بفرد است که افراد مختلف را به خاطر یک هدف واحد در کنار یکدیگر جمع می کند، خوب در این فضا می توان صنایع دستی ایران را نیز به نمایش گذاشت و از این فضای ایجاد شده برای آشنایی افرادی که در این مقطع زمانی در روسیه حضور دارند، استفاده نمود و آنها را با جاذبه های هنری و صنایع دستی زیبای ایران آشنا کرد.

وی درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه افزود: اولین هدف ما در برگزاری این نمایشگاه بحث ترویج فرهنگ ایرانی و آشنایی مردم کشورهای مختلف با صنایع دستی ایران و دوم جنبه فروش این محصولات است.

خانم محمودیان ادامه داد: ​در حال برنامه ریزی هستیم که بازیکنان تیم ملی ایران پیش از شروع بازی هدایایی از صنایع دستی ایران را به بازیکنان تیم های مقابل اهدا کنند. تصمیم داریم در مراسم پیش از آغاز بازی، اگر قرار باشد هدایایی بین کاپیتان های دو تیم رد و بدل شود، این هدایا از صنایع دستی ایران باشد. به این دلیل که صنایع دستی ما رشته ها و جدابیت های مختلفی دارد که می تواند تاثیر گذار باشد.

وی گفت: در مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2018 نیز هدایایی که از طرف ایران به روسا و برخی افراد اهدا گردید که همگی از میان صنایع دستی ایران انتخاب شدند.

سرپرست دفتر صادرات صنایع دستی ایران در مورد حضور هنرمندان ایرانی گفت: طی برگزاری این نمایشگاه برنامه ای برای حضور هنرمندان ایرانی در زمینه صنایع دستی داریم که ورکشاپ داشته و مراحل ساخت این صنایع دستی رو به بازدیدکنندگان نشان دهند. این اقدام بسیار جذابیت دارد و با استقبال مردم روبرو خواهد شد. در نمایشگاهی که شهریور ماه در مسکو برگزار شد با حضور هنرمندان صنایع دستی همراه بود که با استقبال بسیاری روبرو شد. بسیاری از بازدید کنندگان ساعت ها در کنار غرفه می ایستادند و کار هنرمندانی که قلم زنی می کردند، خاتم کاری انجام می دادند و یا زیور آلات درست می کردند را از نزدیک مشاهده می کردند و متوجه می شدند که تمام این صنایع کار دست بوده و جذابیت خاصی ایجاد می کرد. به این دلیل ما تاکید داریم که بحث Workshop را حتما داشته باشیم.

وی افزود: ایران در بسیاری از کشورها مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و خیلی دیگر از کشورهای جهان نمایشگاه هایی برگزار کرده که همیشه با استقبال بسیاری همراه می شود و برای اولین بار در شهریورماه، نمایشگاه صنایع دستی ایران در روسیه برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو شد، اما همچنان نیاز به تبلیغات بیشتری است که مردم روسیه با صنایع دستی ایران آشنا شوند که در نتیجه می تواند جایگاه خیلی بهتری به دست بیاورد.

خانم محمودیان در مورد رونمایی از محصولاتی با نماد جام جهانی گفت: ما برای این نمایشگاه طرحها و ایده های بسیاری داریم، منجمله حک تصاویری از نمادهای جام جهانی بر روی بشقاب های سفالی و یا شیشه ای که بستگی به آمادگی هنرمندان و زمان دارد که بتوان این محصولات را تولید کرد و این نماد ها را در کنار صنایع دستی ایران بع معرض نمایش و فروش قرار بدیم.

خانم محمودیان در پایان خاطر نشان کرد که جزئیات و برنامه ریزی دقیق تر درباره برگزاری این نمایشگاه، فروردین ماه مشخص خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала