احضار سفیر بریتانیا به وزارت امور خارجه ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر بریتانیا در تهران در اعتراض به حمله به سفارت ایران در لندن احضار شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های ایران،حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در بریتانیا حمله به سفارت را مورد تأیید قرار داد. وی اعلام نمود افرادی که وارد محوطه سفارت ایران شدند، مسلح به چوب و چاقو  بودند و شعارهایی علیه مقامات رسمی ایران سر می دادند.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، مهاجمان را «طرفداران فرقه شیرازی» نامید.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اعلام کرد در اعتراض به حمله به سفارت جمهوری اسلامی در لندن، نیکلاس هاپتون سفیر بریتانیا در تهران به این وزارتخانه احضار شد. در این احضار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت بریتانیا ابلاغ شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به رسانه‌ها گفت: «مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه خواستار آن شد که دولت انگلیس به وظایف خود در حفاظت از دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک عمل نماید و تدابیر حفاظتی را برای اماکن جمهوری اسلامی افزایش دهد.»

روز جمعه 9 مارس چهار نفر از هواداران آیت‌الله سید صادق شیرازی وارد بالکن سفارت ایران در لندن شدند و پس از پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی، پرچم‌های گروه خود را نصب کردند.

آیت‌الله صادق شیرازی متولد کربلاست و از مراجع شیعه منتقد جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. پلیس لندن هر چهار مهاجم را دستگیر کرده است. دولت ایران خواهان محاکمه افراد مهاجم شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала