شیوه جدید کلاهبرداری در ایران با دستگاه پوز تقلبی +ویدئو

© Fotolia / pressmaster شیوه جدید کلاهبرداری در ایران با دستگاه پوز تقلبی +ویدئو
شیوه جدید کلاهبرداری در ایران با دستگاه پوز تقلبی +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوه نوینی از کلاهبرداری که به وسیله دستگاه کارتخوان "پوزPOS " تقلبی انجام می شود در شبکه های اجتماعی جنجال آفرین شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پلیس فتای ایران توانسته است کلاهبرداری را دستگیر کنند که از هفت نفر بالای ۴۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. این شخص این کار را به وسیله دستگاه کارتخوان تقلبی خود که در پشت میز کار قرار داده بود، انجام داده است.

ماجرا از این قرار است که مشتریانی که به این کلاهبردار برای تعمیر ماشین خود مراجعه می‌کردند و خواستار خرید یک محصول کوچک در حد ۳۰ هزار تومان بوده اند، با در اختیار گذاشتن کارت عابر بانک خود به او قربانی کلاهبرداری شده‌اند. این شخص کلاهبردار با کشیدن کارت مشتریان خود ابتدا در دستگاه پوز واقعی و بعد کشیدن آن در دستگاه پوز تقلبی، توانسته است اطلاعات کارت اشخاص را ذخیره کنند و از طریق آن از کارت آنها پول برداشت کند. این کلاهبردار مدعی است که تخصصی دارد که می‌توانند جلوی این دسته از کلاهبرداری ها را بگیرد.
به گفته بسیاری از کاربران بزرگترین دلیل این دسته از کلاهبرداری ها در اختیار گذاشتن کارت عابر بانک به مغازه داران است. بسیاری از کاربران عنوان کردند که مغازه‌داران دستگاه عابر بانک خود را در جای می گذارند که امکان ورود خود مشتری به آن مکان نیست و مجبور هستند کارت خود را در اختیار صاحب مغازه بگذارند و یا با صدای بلند رمز خود را اعلام کنند.
به گفته کاربران این رویه باید تمام شود و این فرهنگ که کارت عابر بانک یک کارت شخصی است و جزو حریم خصوصی افراد تلقی می‌شود باید جا بیفتد. به گفته آنها، با پافشاری مشتریان می توان جلوی این دسته از سوء استفاده ها گرفته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала