هشدار آمریکا به عراق درباره عواقب خرید اس 400 از روسیه

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار آمریکا به عراق درباره عواقب خرید اس 400 از روسیه
هشدار آمریکا به عراق درباره عواقب خرید اس 400 از روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدر نائورت سخنگوی رسمی وزارت خارجه امریکا ضمن تفسیر معامله احتمالی عراق و روسیه درخصوص خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 درباره پیامدهای این کار در رابطه با قانون مصوبه "مقابله با مخالفان امریکا از طریق تحریم ها"، به بغداد و دیگر کشورها هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر ویکتور بوندرف، رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون، مجلس علیا پارلمان روسیه اعلام کرده بود سوریه، عراق،سودان و مصر خریدارن احتمالی اس 400 از روسیه هستند. از سوی دیگر ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در بغداد اعلام کرده بود طرف عراقی درخواست های جدیدی درباره خریداری تسلیحات روسی از جمله اس 400 برای تولید کنندگان انها ارسال کرده است.
قبل از ان نائورت اعلام کرده بود تحریم ها علیه روسیه در چارچوب قانون "مقابله با مخالفان امریکا از طریق تحریم ها"منجر به کاهش درآمد مجتمع صنایع نظامی روسیه به میزان تقریبا سه میلیارد دلار شده است اما ویکتور بوندرف، رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه اعلام کرده بود این رقم بی اساس است.
یادآور می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 2 اوت 2017 درخصوص خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 درباره پیامدهای این کار در رابطه با قانون "مقابله با مخالفان امریکا از طریق تحریم ها" را علیه روسیهف ایران و کره شمالی امضا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала