به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا رضایی کوچکی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین اخبار حادثه سقوط هواپیمای تهران — یاسوج اطلاع داد: در روز چهارشنبه مسئولان وزارت رفاه، وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری و نیز تیم امداد و نجات دعوت کردهایم تا ابعاد موضوع را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران تاکید شده که امداد و نجات در اولویت قرار گیرد، البته احتمالاتی وجود دارد که شاید افرادی در این حادثه را زنده پیدا کنند که ما در جلسهای که روز چهارشنبه خواهیم داشت بحثهای کارشناسی و نقطه نظرات خود را مطرح و ارائه میکنیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: یک فرضیه وجود دارد و آن این است که معمولا هواپیماها طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری هنگام عبور از قله دنا میبایست 15 هزار پا ارتفاع بگیرند زیرا ارتفاع قله دنا 14 هزار پا است و شرایط این هواپیما هم طوری بوده که میبایست با رعایت این مقررات در فرودگاه یاسوج فرود میآمد.
وی خاطر نشان نمود: دو مسیر غالبا بر سر راه هواپیماهایی که بر فراز دنا عبور میکنند وجود دارد و در مسیری که تراکم ابری وجود داشته از سوی دستگاههای نظارتی به خلبان سختگیری شده تا از این مسیر تردد نکند.
رضایی کوچی به سابقه و تجربه خلبان این پرواز تهران — یاسوج گفت: به هر حال برخی اوقات تجربه هم میتواند در لحظه تصمیمگیری حادثهآفرین باشد. ما باید بدانیم از اینگونه هواپیماها چگونه استفاده کنیم و در این مسیر نیز اجازه انتخاب به خلبان برای مسیر دیگری داده میشود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: فرودگاه یاسوج شرایط خاصی دارد و باید مقررات بیشتر رعایت شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هواپیمایی که در مسیر تهران — یاسوج سقوط کرده در حالت عادی نقص فنی نداشته اما مسیر سخت برای عبور هواپیما انتخاب شده است و قطعا هواپیمای نو از هر لحاظ با هواپیماهای کهنه متفاوت است.
احتمال زنده بودن مسافران هواپیمای تهران-یاسوج
© AFP 2023 / Atta Kenareاحتمال زنده بودن مسافران هواپیمای تهران-یاسوج
© AFP 2023 / Atta Kenare
اشتراک
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران آخرین خبرها از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را منتشر کرد.